Aviseringar
Rensa alla

blev på lite såndärt dåligt humör


Ämnesstartare

Lounge fact:

annars är det väll fritt att gå på vilken vårdcentral/sjukhus man vill även om man ej är skriven där?

när jag var akut till sjukhuset här sa de att om jag ville dit igen och ej var skriven där så var jag tvungen att skriva mig där för att få komma dit typ[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

så... vet ni spontant några bra receptfria allergipiller?

Får loratadin, tror de ska finnas receptfritt också.
Får även två olika nässpray och ögondroppar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Får loratadin, tror de ska finnas receptfritt också. Får även två olika nässpray och ögondroppar!!

aha, ska kolla upp det om jag inte klarar lösa detta![party] thnx!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

aha, ska kolla upp det om jag inte klarar lösa detta! thnx!

Kom på att nässpray + ögondropparna heter livostin och de är ganska garanterat receptfria!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kom på att nässpray + ögondropparna heter livostin och de är ganska garanterat receptfria!

åh hade sån nässpray på recept[sad] kanske sådana ögondroppar också, vet ej vad de heter. har dock kvar sjukt mkt ögondroppar. borde använda dem om de ej blivit för gamla


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

åh hade sån nässpray på recept

Mm hade med! Har också problemet att jag har flyttat och sen inte fixat nya recept. Jag borde köra innan det blir för mycket vår ute.

Blivande_japan:

har dock kvar sjukt mkt ögondroppar. borde använda dem om de ej blivit för gamla

Har ögondroppar som gick ut för längesen. Råkade använda. Det sved i ögonen, mer än vad det ska [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Mm hade med! Har också problemet att jag har flyttat och sen inte fixat nya recept. Jag borde köra innan det blir för mycket vår ute.

ah, för man måste alltså fixa nya recept om man flyttar?
hade tänkt försöka ringa min gamla vårdcentral, men om du vet att det är så känns det onödigt [crazy]

Nintendo:

Har ögondroppar som gick ut för längesen. Råkade använda. Det sved i ögonen, mer än vad det ska

mina går ut 2012, hade dock haft den lilla påsen öppen i... ja... ganska mkt mer än 29 dagar. det sved lite också [sad] av ngn jättekorkad anledning har jag dock öppnat 2 av de 4 påsarna ([mad]) så tänker nog försöka använda resten iaf. värsta som kan hända är väl att de inte ger lika hög effekt. har haft påsarna ganska bra tillslutna


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ah, för man måste alltså fixa nya recept om man flyttar?

Vet ej, mina var slut ändå :/ Men hade jag ej flyttad så hade jag bara behövt ringa för att få nya, nu tror jag att jag måste gå till vårdcentral (nä, det heter hälsocentral här, jättegay) och så, jobbigt.

Blivande_japan:

så tänker nog försöka använda resten iaf. värsta som kan hända är väl att de inte ger lika hög effekt. har haft påsarna ganska bra tillslutna

Jag hade inga påsar, utan små flaskor [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vet ej, mina var slut ändå :/ Men hade jag ej flyttad så hade jag bara behövt ringa för att få nya, nu tror jag att jag måste gå till vårdcentral (nä, det heter hälsocentral här, jättegay) och så, jobbigt.

ah, men samma för mig[sad]

Nintendo:

Jag hade inga påsar, utan små flaskor

ah, men har du "portionsflaskor" i plast eller menar du större flaskor? för mina "portionsflaskor" ligger i påsar med typ.. 25 i varje kanske..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ah, men har du "portionsflaskor" i plast eller menar du större flaskor? för mina "portionsflaskor" ligger i påsar med typ.. 25 i varje kanske..?

Image

Sådär har jag! Öppnad flaska får användas i 30 dagar och så.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är jobbigt att vara allergisk+ förkyld

bra tips: nösskölj.
Är skumt, men man vänjer sig och då försvinner ju all pollen/annat man är allergisk mot som sätter sig i näsan [crazy] Har ej kunnat andas med näsan innan jag började med nösskölj, var liksom "woooow är det såhär man andas normalt?!" [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Sådär har jag! Öppnad flaska får användas i 30 dagar och så.

aha!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

bra tips: nösskölj.

låter jättehemskt![blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

låter jättehemskt!

Aah, det är ganska hemskt, speciellt de gånger jag råkar ta i för mycket salt och så, får alltid röda ögon då [blush]

Men det är en vanesak och det hjälper faktiskt mycket! Även vid förkylning [wink]

Har en:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Aah, det är ganska hemskt, speciellt de gånger jag råkar ta i för mycket salt och så, får alltid röda ögon då

[cry]


   
SvaraCitera