Aviseringar
Rensa alla

Blev utskrattad av lärare pga ordet hen


Ämnesstartare

Jag hade en redovisning på svenskan och jag använde mig av ordet "hen" i redovisningen - läraren började skratta. Så tips på hur jag ska hantera denna tragedi?


   
Citera

sluta säga "hen"


   
SvaraCitera
sincan

[badgrin][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sluta säga "hen"

tänker inte göra det, pallar inte säga "han eller hon", mkt lättare att säga hen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konfrontera hen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

tänker inte göra det, pallar inte säga "han eller hon", mkt lättare att säga hen

Då får du räkna med att läraren skrattar.


   
SvaraCitera

nästa gång du pratar med den läraren ska du överanvända och tydligt säga HEN. redovisningar eller så. börjar hen skratta mitt i kan du fråga om hen tycker att något är kul


   
SvaraCitera

min lärare sa "karin boie tog självmord"

tyckte det var värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken oupplyst omoderning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

tänker inte göra det, pallar inte säga "han eller hon", mkt lättare att säga hen

den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va e problemet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Konfrontera hen.

vill göra det, vågade bara inte riktigt då, blev ganska förvånad faktiskt

Ganon:

Då får du räkna med att läraren skrattar.

det var en seriös och allvarlig redovisning, läraren hade ingen anledning till att skratta utan skrattade uppenbarligen mot mig, det var en kränkning!

honolulu:

nästa gång du pratar med den läraren ska du överanvända och tydligt säga HEN. redovisningar eller så. börjar hen skratta mitt i kan du fråga om hen tycker att något är kul

ska testa det, bra tips! 🙂

elverpigen:

min lärare sa "karin boie tog självmord"tyckte det var värre

aaaw, frukansvärt dåligt av en lärare att göra så 🙁

isola:

Vilken oupplyst omoderning

hen har inte visat dessa konservativt lagda sidor av sig själv innan, hon agerar allvarligt mot rasism och diskriminering, men här tog det märkligt nog en annan vändning

Jr. HBT:

den

va?

OF 5:

va e problemet..

problemet är att läraren skrattar åt elever under en redovisning som är allvarlig och seriös, det är en kränkning som riktas rakt mot eleven då denne redovisar inför klassen!


   
SvaraCitera

Papperssoldat:

tänker inte göra det, pallar inte säga "han eller hon", mkt lättare att säga hen

Ganon:

Då får du räkna med att läraren skrattar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

problemet är att läraren skrattar åt elever under en redovisning som är allvarlig och seriös, det är en kränkning som riktas rakt mot eleven då denne redovisar inför klassen!

Med kontroversiellt språkbruk kanske det är att vänta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd inte fjantiga modeord


   
SvaraCitera