Aviseringar
Rensa alla

Blev vidare skickad till flexvux


Ämnesstartare

Vafan är de? Och varför svarar de ej i telefonTrött


   
Citera

flexibel vuxenutbildning står det för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: flexibel vuxenutbildning står det för

Så långt är jag me, men vad skiljer dom ifrån Komvux? Är detta bara för att jag har mina grundskolebetyg?


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Så långt är jag me, men vad skiljer dom ifrån Komvux? Är detta bara för att jag har mina grundskolebetyg?

här är det det enda komvux som erbjuds så jag har inget att jämföra med, men jag kan tänka mig att det som skiljer sig är att man istället för att ha lektioner varje vecka som under gymnasiet istället har mer eget ansvar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: gymnasiet istället har mer eget ansvar.

Skönt, låter lite som när jag gick på IV, vilket gick mycket bättre än original grundskolan


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Skönt, låter lite som när jag gick på IV, vilket gick mycket bättre än original grundskolan

om de inte svarar i telefon kan det vara en idé att lämna att röstmeddelande eller maila ditt nummer och be dem ringa upp dig istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: om de inte svarar i telefon kan det vara en idé att lämna att röstmeddelande eller maila ditt nummer och be dem ringa upp dig istället.

Fan va nojjigt, vågar knappt ringa med telefonen och ännu mindre svara när jag inte känner igen numret Trött Just idag är det annorlunda nu när jag mår relativt bra, men om dom ringer i morgon och jag ändrat pga intalar mig själv, tror jag inte de lyckas. Försöker stå på mig och ringa nu när jag är pisstrött och allmänt badass


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Fan va nojjigt, vågar knappt ringa med telefonen och ännu mindre svara när jag inte känner igen numret Trött Just idag är det annorlunda nu när jag mår relativt bra, men om dom ringer i morgon och jag ändrat pga intalar mig själv, tror jag inte de lyckas. Försöker stå på mig och ringa nu när jag är pisstrött och allmänt badass

hm, skicka ett e-mail där du understryker att du helst tar kontakten via text och att du önskar en tid för att tala igenom dina alternativ då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: hm, skicka ett e-mail där du understryker att du helst tar kontakten via text och att du önskar en tid för att tala igenom dina alternativ då?

Då måste jag ju vara aktivt engagerad i att kolla e-mailen vilket jag aldrig gör om jag inte precis har sökt jobb via arbetsförmedlingen -.- Jag går inte att nöja tydligen.  Ne men klart, sålänge jag har "Får vidare utbildning" "Får pengar att leva för av det" så klara jag det nog via telefon nu när jag tänker efter. Pengar är väldens mittpunkt, det är viktigast.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Då måste jag ju vara aktivt engagerad i att kolla e-mailen vilket jag aldrig gör om jag inte precis har sökt jobb via arbetsförmedlingen -.- Jag går inte att nöja tydligen.  Ne men klart, sålänge jag har "Får vidare utbildning" "Får pengar att leva för av det" så klara jag det nog via telefon nu när jag tänker efter. Pengar är väldens mittpunkt, det är viktigast.

lycka till hur som, det blir nog bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: lycka till hur som, det blir nog bra.

Tackar tackar


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Då måste jag ju vara aktivt engagerad i att kolla e-mailen vilket jag aldrig gör om jag inte precis har sökt jobb via arbetsförmedlingen -.- Jag går inte att nöja tydligen.  Ne men klart, sålänge jag har "Får vidare utbildning" "Får pengar att leva för av det" så klara jag det nog via telefon nu när jag tänker efter. Pengar är väldens mittpunkt, det är viktigast.

Det är lika bra att du börjar lära dig hantera mail, många av dagens jobb kräver det^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: många av dagens jobb kräver det^^

Inte det att jag inte kan, bara en grej som uppenbarar mig i vardagen 😛


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Inte det att jag inte kan, bara en grej som uppenbarar mig i vardagen 😛

Menar inte att du inte vet hur man gör, snarare, gör det till en vana.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Skönt, låter lite som när jag gick på IV

IV! Hjärta Jävlar vad roligt man hade under det året! Vi var ett gäng som satt på restauranger och grejer halva dagarna istället för att närvara i klassrummen. Blink

Alltså, jag kunde redan allt de undervisade om där på dagarna av någon skum anledning med tanke på att jag hade skolkat 82% utav högstadiet, det var allmänbildning liksom.. Hela gänget fick VG i alla ämnen enbart genom att skriva proven. Svenskläraren lät mig skippa delen när man skulle läsa en bokjävel för att jag tyckte det var så jävla trist, deppade ihop totalt och fick na att tro att jag var självmordsbenägen utan att säga det högt..

IV var tider det! På IV var det eleverna som hade makten över lärarna. Cool


   
SvaraCitera