Aviseringar
Rensa alla

bli anti nazi skin


Ämnesstartare

Tror ni det kan funka med skinjacka istället för bomber jacka


   
SvaraCitera
time
 time

pommes045: ju med gula skosnören

Ojdå. Okej. Ja, var och en för sig antar jag... 

pommes045: Brukar man inte säga att typ vita skosnören i kängor betyder "vit makt" asså att man e nazi skin

Japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ojdå. Okej. Ja, var och en för sig antar jag... 

Japp.

Står gula skosnören för nåt?


   
SvaraCitera

mm när jag gick i låg-mellanstadiet så var vi förbjudna att ha vita skosnören i skolan för att vi var nazister om vi hade det, senare blev vi även förbjudna att klä oss i huvtröjor i vissa färger för att det skulle kunna associeras med gäng i USA och 20 ungar från långt-ut-i-skogen givetvis skulle börja bilda gäng, sälja droger och mörda varandra om det tilläts.

Folk är idioter.

Just ja, vi fick inte heller klä oss i någonting som hade siffran "8" tryckt på sig oavsett sammanhang för åttonde bokstaven i alfabetet är "h" och det betyder givetvis att man gillar hitler då.


   
SvaraCitera
time
 time

pommes045:

Står gula skosnören för nåt?

De flesta färgerna står för något. När jag växte upp stod gult i alla fall för anarki, att man sökte efter våld, både fysiskt och sexuellt, samt hat mot asiater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

De flesta färgerna står för något. När jag växte upp stod gult i alla fall för anarki med romantisering av våld, både fysiskt och sexuellt, samt hat mot asiater. 

Anarki kan ju va bra,våld lite mindre och rasism e dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
mm när jag gick i låg-mellanstadiet så var vi förbjudna att ha vita skosnören i skolan för att vi var nazister om vi hade det, senare blev vi även förbjudna att klä oss i huvtröjor i vissa färger för att det skulle kunna associeras med gäng i USA och 20 ungar från långt-ut-i-skogen givetvis skulle börja bilda gäng, sälja droger och mörda varandra om det tilläts.

Folk är idioter.

Haha lärare e alltid rädda 


   
SvaraCitera
time
 time

pommes045:

Anarki kan ju va bra,våld lite mindre och rasism e dåligt

Ja, alltså, håller du med om färgkoden så ha gult, för all del. Jag hade själv nog inte satt mig bredvid en skinhead med gula skosnören på bussen, haha.


   
SvaraCitera

time: skosnören

Vilken färg är bäst då? Eller vilken skulle du ha..


   
SvaraCitera
time
 time

Moongoose :

Vilken färg är bäst då? Eller vilken skulle du ha..

Alla färger är väl bäst enligt de som håller med? Jag körde svart, rött, lila eller rosa.


   
SvaraCitera

time: Alla färger är väl bäst enligt de som håller med? Jag körde svart, rött, lila eller rosa.

Jo det är ju sant. Vad stod dom färgerna för?


   
SvaraCitera
time
 time

Moongoose :

Jo det är ju sant. Vad stod dom färgerna för?

Neutral, antifascism/antirasism/kommunism, lesbisk/feminism, HBTQ-support.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ja, alltså, håller du med om färgkoden så ha gult, för all del. Jag hade själv nog inte satt mig bredvid en skinhead med gula skosnören på bussen, haha.

Okej men svarta vad står det för


   
SvaraCitera
time
 time

pommes045:

Okej men svarta vad står det för

Neutralt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Neutral, antifascism/antirasism/kommunism, lesbisk/feminism, HBTQ-support.

Stod rosa för hbtq-support?


   
SvaraCitera