Aviseringar
Rensa alla

Bli av med celluliter?


Ämnesstartare

Okej, ska ta detta lite kortfattat 🙂

Gick ner ganska mycket i vikt för ungefär ett år sedan. Men efter ett tag gick jag upp i vikt igen och det gick hur fort som helst vilket resulterade i att jag fick celluliter på låren.

Och min fråga är nu:

Går det att få bort dem utan att gå ner i vikt, jag menar om det räcker med bra kost, träning osv? Hatar dem verkligen!


   
Citera
Ämnesetiketter

dunderklumpen:

Går det att få bort dem utan att gå ner i vikt, jag menar om det räcker med bra kost, träning osv? Hatar dem verkligen!

De kan minska i antal om du äter bra och tränar (mest pga mindre underhudsfett).
Det är något de flesta tjejer (och en del killar) får leva med är jag rädd för.

Tanter på badhuset brukar säga att det är smilgropar. Fint.


   
SvaraCitera

dunderklumpen:

Hatar dem verkligen!

Acceptera dem.
Läste i en tidning att 95% av alla vuxna kvinnor har tydliga celluliter. Tjocka som smala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Acceptera dem.
Läste i en tidning att 95% av alla vuxna kvinnor har tydliga celluliter. Tjocka som smala.

Jo, men det känns ändå så surt för jag hade inte haft dem om jag inte hade fått ätstörnngstankar och rasat ner i vikt och sedan gått upp


   
SvaraCitera

spela roll


   
SvaraCitera

Celluliter blir man inte av med. Så är det bara.
De kan bli mindre framträdande av en vältränad röv eller solbruna ben, men försvinner gör de aldrig.
Du får acceptera dina celluliter som en del av dig 🙂


   
SvaraCitera

dunderklumpen:

Jo, men det känns ändå så surt för jag hade inte haft dem om jag inte hade fått ätstörnngstankar och rasat ner i vikt och sedan gått upp

Jo förmodligen. De kommer ju inte av själva viktuppgången, utan av hormoner och mer underhudsfett.
Kanske råkade din viktuppgång pricka in just den period då din kropp ändrades i övrigt.
Jag hade inte celluliter fram till sexton-sjutton års ålder. Sen en dag fanns de där. Yey. [smile]


   
SvaraCitera

De kommer alltid finnas,mer eller mindre. Men det hjälper att skrubba låren ordentligt när du duschar o sedan ta på lotion [smile] iaf för en del


   
SvaraCitera

Jag har hört någonstans att ökad blodcirkulation ska hjälpa mot det. Att man masserar låren typ. [shake]


   
SvaraCitera

ja det är därför man skrubbar, det ökar cirkulationen [smile]


   
SvaraCitera
Wiiiie

man kan visst bli av med de , drick mkt vatten , torrskrubba & tränaa!!


   
SvaraCitera

Celluliter är verkligen det VÄRSTA som finns!!!

Jag har börjat få celluliter och det stör mig JÄTTEMYCKET. Har ändrat mina kostvanor och tränar regelbunder. Så vet inte varför jag fått celluliter? Inga av mina vänner har det 🙁 och de har en sämre livsstil än mig...

Har försökt leta info om behandlingar för jag har provat på krämer och serum, inget funkar..

Hittade faktiskt en bra sida som skrivit om behandlingar som har effekt på celluliter. Här har är den: www.plastikoperationer.net/behandling-bort-celluliter

Vet inte vilken behandling än, kanske LPG elelr Carboxy. Har någon av er gjort någon behandling? Vilken då? Såg ni resultat?

Kram kram


   
SvaraCitera
penja

issa1983:

JÄTTEMYCKET

ta det lugnt kära du. det är vanligt fenomen. ingenting att må dåligt över!


   
SvaraCitera