Aviseringar
Rensa alla

BLI AV MED FINNAR


Ämnesstartare

Jag har ett problem - finnar.
Jag vet, jag vet, det är helt normalt att ha finnar när man är i fjortonårsåldern, men jag har verkligen fått nog av dem nu.

Har väl haft dem i lite drygt ett år, men nu är de värre än någonsin. De är inte bara i ansiktet nu, utan på ryggen och halsen också, vilket gör att jag inte kan klä mig i linnen eller bikini utan att skämmas för mina finnar. Ingen annan jag känner verkar ha finnar, i alla fall inte på ryggen & halsen, och jag vill verkligen bli av med dem. De sänker mitt redan usla självförtroende ytterligare, och jag vet inte vad jag ska göra.

Jag har prövat "finnmedel" av olika slag, och inget har hjälpt. Har prövat att skrubba ryggen en gång i veckan, men då får jag bara fler finnar och skorpor. Byter lakan och pyjamas överdrivet ofta, men det har heller inte gett något resultat.

Snälla hjälp mig, det är snart sommarlov och då vill jag verkligen kunna visa mig i bikini utan att folk ska bli äcklade av mina finnar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

-gå till läkare och få ordentlig medicin utskrivet.
-tvätta med någon bra por-rengörande ansiktstvätt minst två ggr om dagen.
-träna regelbundet
-sluta äta fett och kött.
[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sola solarium...eller aa sola överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

det gugge sa+smörj in dig efter att du du har tvättat dig i facet
sen behöver du ej skämmas över att ha finnar
många har det, ej konstigare än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sälj dom på blocket


   
SvaraCitera

ät vitamin B5, funkar för mig i alla fall! 🙂


   
SvaraCitera

Jag använder mig utav Hydrokortison CCS 1% salva. Finns att köpa på apoteket. Kostar runt 50-lappen tror jag.

Jag använder mig även utav en toner innan, för att det ska bli hyfsat rent innan man har på salvan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jerryr:

Jag använder mig även utav en toner innan, för att det ska bli hyfsat rent innan man har på salvan.

fast en toner rengör inte ansiktet, det e ju ansiktsvatten o det tar man efter man tvättat ansiktet


   
SvaraCitera

Angelize:

fast en toner rengör inte ansiktet, det e ju ansiktsvatten o det tar man efter man tvättat ansiktet

Nånting är det i alla fall som gör rent, är inte så haj på allt med hudvårds produkter, du får ha överseende. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jerryr:

Hydrokortison CCS 1% salva.

varför?
Jag menar. Hur fick du idén? Aldrig hört om någon som gjort liknande.


   
SvaraCitera

nymfparanoia:

Jag menar. Hur fick du idén? Aldrig hört om någon som gjort liknande.

Hade inte jag heller... fick tipset av en tjejkompis, så jag tänkte "Varför inte prova?". Det är en billig lösning, som för mig fungerar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tandkräm
Citronsaft torkar ut finnarna
[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

-gå till läkare och få ordentlig medicin utskrivet.
-tvätta med någon bra por-rengörande ansiktstvätt minst två ggr om dagen.
-träna regelbundet
-sluta äta fett och kött.

Ett annat tips är att inte torka handuken efter du har duschat i ansiktet... Det finns bakterier i handduken som kan göra så att du får finnar. Använd toalettpapper i ansiktet samt halsen för att torka bort vattnet. [wink]


   
SvaraCitera

Tetralysal brukar funka.

Om det inte hjälper, be om remiss till hudläkaren för att få Roaccutan. Men läs på om bi-effekterna innan du väljer om du vill ha det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket allihopa! 🙂


   
SvaraCitera