Aviseringar
Rensa alla

Bli av med mensvärk och PMS?!


Kouki:

Du är skum :3

ah kanske

el så äre för att jag är man[cool][wink]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

el så äre för att jag är man[cool][wink]

Pfft sällan du är ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har bott med ond människa flera månader tex!!![sad]

Men det räcker ju inte! Klimakteriet är värre, man kan inte flytta ifrån från den. *skräms*


   
SvaraCitera

isola:

Men det räcker ju inte! Klimakteriet är värre, man kan inte flytta ifrån från den. *skräms*

[sad][cry]


   
SvaraCitera
RAMLAR

Emmapuss:

mensvärk

Man tar en ipren sen så ligger man helt still och ser på film med något varmt på magen. Då känner man (jag) den inte. Och så gör man det när man har ont. Finns inget annat att göra. Inte för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

För vissa tjejer har det hjälpt att börja använda p-piller. Det har åtminstone lindrat mensvärken och i flera fall tagit bort den helt, men däremot kan PMS fortfarande vara kvar och med stor sannolikhet bli ännu värre. Hur gammal är du?

Är 13 så är nog inte bara sådär och köpa p-piller eftersom jag inte har sex. [wink]

Blivande_japan:

Choklad och träning brukar hjälpa just i den sekunden.

Funkar typ en halvtimma, men tar ofta för mycket choklad och då mår jag illa OCH har ont i magen.
Lär mig aldrig tyvär och gör samma sak varje månad ...[cute]

isola:

Sen är mens och mensvärk inte pinsamt någonstans! Sluta upp med att tycka så

Bland de första av mina kompsiar, de tycker det är det förbjudna ordet, de säger korv.
Sen är det inte mycket bättre att killarna i skolan retar oss för de tror att varje tjej med mens använder tampong. [tard]


   
SvaraCitera

Emmapuss:

Funkar typ en halvtimma, men tar ofta för mycket choklad och då mår jag illa OCH har ont i magen.Lär mig aldrig tyvär och gör samma sak varje månad ...

var ej jag som skrev

Emmapuss:

Choklad och träning brukar hjälpa just i den sekunden.

....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

var ej jag som skrev

Hehe oj, ursäkta då![smile]


   
SvaraCitera
time
 time

Emmapuss:

Är 13 så är nog inte bara sådär och köpa p-piller eftersom jag inte har sex.

Finns många som tar p-piller av andra anledningar, inte bara för att det skyddar mot graviditet. Jag började med piller när jag var 14.


   
SvaraCitera
time
 time

Och sen är det inte så enkelt som att "bara gå och köpa" såna piller heller, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Och sen är det inte så enkelt som att "bara gå och köpa" såna piller heller, tyvärr.

[sad]
Tror inte mamma heller vore så glad om jag bad henne köpa p-piller ...


   
SvaraCitera
time
 time

Emmapuss:

Tror inte mamma heller vore så glad om jag bad henne köpa p-piller ...

Men ååhh, det funkar inte så, jag sa ju det. Du går till ungdomsmottagningen och pratar med en barnmorska om att du vill testa det för att du har problem med mensvärk och funderar på om ppiller kan vara ett alternativ. De 3 första månaderna brukar vara gratis, så du kan testa hur det känns. Ppiller är inte receptfria, så om du väljer att fortsätta med dem efter gratisproven, kommer du behöva hämta ut recept och betala för det på apoteket. Det går inte att få tag på, på annat sätt.

Dock förstår jag inte varför du inte kan prata med din mamma om det här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Dock förstår jag inte varför du inte kan prata med din mamma om det här?

För hon kommer med sin alvedon, den funkar inte bra för mig.

timeisrunningout:

Men ååhh, det funkar inte så, jag sa ju det. Du går till ungdomsmottagningen och pratar med en barnmorska om att du vill testa det för att du har problem med mensvärk och funderar på om ppiller kan vara ett alternativ. De 3 första månaderna brukar vara gratis, så du kan testa hur det känns.

Aha då förstår jag.
Ska fundera lite på det. [smile]

timeisrunningout:

Ppiller är inte receptfria, så om du väljer att fortsätta med dem efter gratisproven, kommer du behöva hämta ut recept och betala för det på apoteket. Det går inte att få tag på, på annat sätt.

Okej, nu fattar jag hur det går till med p-piller, ska nog fråga mamma vad hon tycker om det. Tack![bigsmile]


   
SvaraCitera
time
 time

Emmapuss:

den funkar inte bra för mig.

Ja, då säger du detta till din mamma. Sluta med att bete dig som att sex, pms, mens och såna grejer är pinsamt, försök ha en öppen dialog med din mamma, hon har varit ung och är dessutom kvinna så hon vet vad mensvärk handlar om. [rolleyes]


   
SvaraCitera