Aviseringar
Rensa alla

Bli avstängd från skolan p.g.a. druckit folköl innan skolan och på raster?


Sverige är ett jävla mesland och du har troligtvis brytit mot nån nolltolerans mot droger-regel liknande, men säg att du verkligen ångrar dig djupt och blabla så kanske du kommer undan med en varning.


   
SvaraCitera

Muhammed:

Nej, inte om man är van vid att dricka.

Det blir man, då dricker man bara mer. Tror du att alla alkisar på parkbänkar är nybörjare lr?

Muhammed:

Du får det att låta som om han är alkis.

Känner man att man behöver dricka på rasterna så är man nog väldigt nära alkoholism, ja.

Muhammed:

Varför skulle jag göra det?

S3ON:

För att du har fel.. [tard][tard]

ggr 100


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Jag blir mer fokuserad och mindre bitter

Du är med andra ord alkoholist [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Full och full. Jag blir verkligen inte full av folköl, jag är ganska känd bland mina kompisar att jag tål, eller åtminstone verkar tåla väldigt mycket i jämförelse med dem som börjar vingla efter bara några få starköl.

Däremot att man de facto blir påverkad på något sätt av folköl kan ingen människa förneka även om man verkligen inte blir full på något sätt. Påverkad och salongsberusad är för mig två disparata begrepp.


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Dessutom känns det som om jag blir mindre ledsen och bitter när jag druckit.

Allt du beskriver låter farligt nära alkoholism, försök att sluta medan du kan.


   
SvaraCitera

S3ON:

För att du har fel.. [tard][tard]

Öhh nej. Om man inte är en fjortis som super för första gången eller en alkis som inte tål någonting längre så blir man inte full på folköl.

dazed_and_confused:

Sverige är ett jävla mesland och du har troligtvis brytit mot nån nolltolerans mot droger-regel liknande

Låter de folk snusa och röka inom skolans område så kan de inte ha någon nolltolerans mot droger, vilket de flesta gymnasieskolor gör.

isola:

Känner man att man behöver dricka på rasterna så är man nog väldigt nära alkoholism, ja.

Knappast. Innan jag fyllde 18 så lyckades jag ibland köpa folköl i vissa butiker som inte kollade legg. Jag drack den i parken mitt på dagen under lunchrasten då mina föräldrar inte lät mig dricka det hemma, just eftersom jag var under 18. Jag har inte utvecklat något beroende för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behov och behov. Jag känner egentligen inget riktigt sug i det anseendet att jag blir galen om jag inte får det. Jag har sett på det som ett alternativ till läsk vars söta smak jag inte står ut med längre. Vilken jävla fulöl som helst med undantag för Sofiero är mycket bättre än en sötdricka.

Men nu är det slut som sagt. Har kunnat stå ut förut med att det känns lite jobbigare och får stå ut med det igen.


   
SvaraCitera

Muhammed:

Öhh nej. Om man inte är en fjortis som super för första gången eller en alkis som inte tål någonting längre så blir man inte full på folköl.
d

Men sluta nu dumma människa, det beror på hur mycket man dricker!

Muhammed:

Jag drack den i parken mitt på dagen under lunchrasten då mina föräldrar inte lät mig dr

Aka fjortisdrickande, ja. Skillnaden där var ju att du inte kände att du behövde det för att funka.

Muhammed:

Låter de folk snusa och röka inom skolans område så kan de inte ha någon nolltolerans mot droger, vilket de flesta gymnasieskolor gör.

men du är ju dum på riktigt [cry][cry][cry][cry]
du menar alltså att tobak och tex heroin påverkar en på samma sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Allt du beskriver låter farligt nära alkoholism, försök att sluta medan du kan.

Det är inga problem. Vet hur ett beroende känns då jag både haft ett beroende för läsk när jag var liten och jag började röka under första halvåret av min depression men efter ha kommit ur den värsta perioden så såg jag till att jag försökte sluta röka innan det gick alldeles för långt mestadels p.g.a. att det är jävligt dyrt att röka.


   
SvaraCitera

Frankenstein:

Vet hur ett beroende känns då jag både haft

Så säger alla, du är dum om du inte förstår att du är på väg åt helt fel håll.


   
SvaraCitera

Frankenstein:

det känns lite jobbigare och får stå ut med det igen.

hoppas det går bra för dig. är inte ironisk.


   
SvaraCitera

Muhammed:

röka inom skolans område så kan de inte ha någon nolltolerans mot droger, vilket de flesta gymnasieskolor gör.

Det är väl emot lagen? Iaf på min gymnasieskola så får det göras utanför skolans område.


   
SvaraCitera

för er smartskallar kan jag upplysa er om att det inte är olagligt med alla sorters droger i skolan. insulinanaloger och antidiabetikum är exempel [crazy]


   
SvaraCitera

åh, några killar i min klass brukade gå ut i skogen och dricka. Vi skojade om att det var lite patetiskt. Nu känner jag...

Floppsen:

HAHAHA! Varför i helvette dricker du folköl utanför skolan? HAHAHA

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så säger alla, du är dum om du inte förstår att du är på väg åt helt fel håll.

Vet. Men jag ska som sagt tvärsluta nu och jag tror att jag kan klara det utan större problem då jag av pengamässiga skäl haft pauser som kan varat i två veckor och det kändes ju jobbigt men har klarat det utan problem. Jag har ju klarat mig en lång tid innan jag upptäckte att ölen verkade hjälpa lite så detta ska nog gå bra. Har ju som sagt inte druckit sen i onsdags.

Jag tänkte först att jag bara skulle skippa dricka innan eller under skoldagen men det är lika bra att sluta helt på vardagarna och omsätta mina rutiner helt innan jag får ett allvarligt beroende. Att skolan fick reda på mitt drickande gjorde att jag fick en tankeställare. Jag hade inte sett seriöst på mitt drickande förrän jag drabbades av dess konsekvenser. Jag kanske borde tacka hon som skvallrade trots att jag är säker på att hon gjorde det bara för att jävlas med mig.


   
SvaraCitera