Aviseringar
Rensa alla

Bli bortagen som vän på fb


Ämnesstartare

Jag borde inte bry mig för i 9.99 fall av 10 är det folk jag aldrig pratar med på fb ändå varken i kommentarer eller  genom nån interaktion i form av likes eller liknande, men varje gng reagerar jag, speciellt när jag ser att vi fortfarande har typ 100 gemensamma vänner (där hen omöjligen interagerar med alla på fb pga att de inte ens hälsar på varandra is skolan eller vad det nu kan va för link de har). Känner mig excluderad på nåt sätt och ogillad, jag är en sådan person som vill att alla ska tycka om mig även om jag vet att det inte kan vara så när jag fortfarande vill tala öppet om min opinioner osv. Oftast ser jag inte någon anledning till vrf de har tagit bort mig annat än att de kanske inte vill ha feminism i sitt newsfeed.   

Om det har hänt er hur reagerade ni då och om inte hur tror ni att ni skulle reagera? 

Kan tillägga att jag aldrig tar bort vänner. Ändå gången jag har gjort det var det pga en mobbare.


   
Citera
Ämnesstartare

Hänt ett par gånger, det är tråkigt. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har la 40 vänner eller så varav jag gillar typ 10-15. Tar de bort mig blir jag sårad men tar nån annan bort mig bryr jag mig inte det minsta. Fast ska man ta bort nån kan man iaf säga nåt först, gillar inte drygt beteende. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta hände mig nyligen med en kille som träffar mig hela tiden och som brukade gilla mig romantiskt. Han är konstig så jag blev inte förvånad. Allt i hans kroppsspråk förutom försök till undvikande av all muntlig kontakt eller ögonkontakt(förutom när jag tittar bort) talar för att han fortfarande gillar mig men vill ligga runt. Jag blev därmed inte sårad utan ser honom som omogen för sin ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar bort "vänner" från facebook ibland för att man kanske inte pratar med varandra, inte är intresserad av dens liv, och accepterar om folk känner så om mig
hade någon av mina närmsta vänner plockat bort mig hade man väl frågat, men tycker inte facebooken är så allvarligt liksom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: Kan tillägga att jag aldrig tar bort vänner.

*harklar sig*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag tar bort "vänner" från facebook ibland för att man kanske inte pratar med varandra, inte är intresserad av dens liv, och accepterar om folk känner så om mig
hade någon av mina närmsta vänner plockat bort mig hade man väl frågat, men tycker inte facebooken är så allvarligt liksom 

du syftar ändå på någon man aldrig träffar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Hänt ett par gånger, det är tråkigt. Ledsen

ja 🙁 

patrick bateman:
Jag har la 40 vänner eller så varav jag gillar typ 10-15. Tar de bort mig blir jag sårad men tar nån annan bort mig bryr jag mig inte det minsta. Fast ska man ta bort nån kan man iaf säga nåt först, gillar inte drygt beteende. 

även det jag inte tkr om eller är neutral emot bryr jag mig om de tar bort mig, fattar inte vrf jag bryr mig :/ fast det värsta är egentligen när man skickar en vänförfrågan och inte blir accepterad trots att man har en massa gemensamma vänner och pratar med varandra irl. 

ceka92:
Detta hände mig nyligen. Han är konstig så jag blev inte förvånad. Allt i hans kroppspåk förutom försök till undvikande av all muntlig kontakt eller ögonkontakt talar för att han gillar mig. Jag blev därmed inte sårad.

hängde inte riktigt med tkr han om dig eller inte? 
i vilket fall som helst äre bra att du inte blev sårad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

*harklar sig*

hade glömt den incidenten RodnarGråterGråterRodnar bortsett från den gången har jag aldrig gjort det mot någon som inte har mobbat mig på ngt sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
Detta hände mig nyligen med en kille som träffar mig hela tiden och som brukade gilla mig romantiskt. Han är konstig så jag blev inte förvånad. Allt i hans kroppsspråk förutom försök till undvikande av all muntlig kontakt eller ögonkontakt(förutom när jag tittar bort) talar för att han fortfarande gillar mig men vill ligga runt. Jag blev därmed inte sårad utan ser honom som omogen för sin ålder.

nu förstår jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

du syftar ändå på någon man aldrig träffar?

Träffade en på jobbet häromveckan som jag strax innan dess tagit bort från facebook för att jag tyckte hennes statusuppdateringar var provocerande, liksom, bara för att jag råkar träffa på den personen då och då, tycker jag inte att det är ett måste att ha den kvar 
vi känner ju inte varandra så bra ändå
Plockade bort en annan från facebook som jag träffar varje sommar, men jag vill inte se dens dumma SD-uppdateringar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

hängde inte riktigt med tkr han om dig eller inte? 
i vilket fall som helst äre bra att du inte blev sårad

hans kropp är vänd mot mig hela tiden i en grupp, han tittar på mig hela tiden, han är beskyddande gentemot mig osv.

detta hände efter en natt ihop av kyssar och efter att nästa gång slutade med handhållning och kram.
han är utbytesstudent så han försöker förmodligen ligga runt medan han är här, ändrat sig om mig av något skäl, eller så är det för att hänger med de enda 3-4 pers som jag har stött mig med för att de har behandlat mig som svin. han är jättekonstig enligt alla och jag bryr mig inte om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag tar bort "vänner" från facebook ibland för att man kanske inte pratar med varandra, inte är intresserad av dens liv, och accepterar om folk känner så om mig
hade någon av mina närmsta vänner plockat bort mig hade man väl frågat, men tycker inte facebooken är så allvarligt liksom 

i mitt fall pratar jag fortfarande med människan irl och han har inte visat några tecken på att ogilla mig. och så är han fortfarande vän med alla andra så man undrar liksom.... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: även det jag inte tkr om eller är neutral emot bryr jag mig om de tar bort mig, fattar inte vrf jag bryr mig :/ fast det värsta är egentligen när man skickar en vänförfrågan och inte blir accepterad trots att man har en massa gemensamma vänner och pratar med varandra irl.

Ja du jag har ingen aning. Beror väl på att du skrev att du vill bli omtyckt och om nån tar bort dig kanske du tror att den personen inte gillar dig. Fast märker man ens om nån tar bort en när man har så många vänner? Jag märker ju men antar att du har en biljon likt de flesta, då borde man väl knappt märka om det är nån som inte är så "märkvärdig" som tar bort en. 

Haha har det hänt att nån inte accepterat? Då är det ju lite drygare, det kan jag förstå om man reagerar på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

i mitt fall pratar jag fortfarande med människan irl och han har inte visat några tecken på att ogilla mig. och så är han fortfarande vän med alla andra så man undrar liksom.... 

Kan han ha råkat att plocka bort dig? Du kan ju fråga honom när ni pratar =)


   
SvaraCitera