Aviseringar
Rensa alla

Bli kallad sur när man är seriös...


Ämnesstartare

Vet inte riktigt om detta passar in på mobbning men jag tar det ganska kränkande och jobbigt att bli kallad suris eller sur. Vi tar ett vilt exempel...

Jag (facebook) : Har fått mina bankkort nu 😀

Kommentarer:

Personen: Anteckningsklubben Antecknar...

Jag tog detta som sarkasm och det blev helt fel.

Jag: Eh...
Personen : suriss!
Jag: Skulle det där vara kul eller? :p
Personen: Ja, för de som inte är sur.

Sen fortsatte personen med att skriva att jag var en suris på dennes logg och tagga mig och säga att jag blev ännu surare när nån kallar mig sur. Blev ett jävla tjafs där. Idag var det en annan kompis som la upp en bild på en sur unge och taggade mig och sa att jag åter igen var sur. Dom tycker jag ska vara mindre seriös och ta allt som ett skämt. Alltså vad nån än skriver så ska jag ta det som ett skämt tycker dom. Hur fan ska man kunna veta att det är ett skämt om dom bara skriver det som att det lika gärna kunde vara seriöst. Dom skulle ju kunna lägga till nån glad smileys eller nåt sådant för dom gör ju förmodligen nån slags smile irl... Vad tycker ni om detta? Är det jag som borde ta allt mindre seriöst eller är det dom som är ...?


   
Citera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svara seriöst tack...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Umgås du med P12or eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

surputte du e [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa nya vänner! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

surputte du e

S3ON:

Umgås du med P12or eller?

Kanske kan kalla dom så ja men nej, 13åringar...

Lilla Lady:

surputte du e

Hoppas du inte menade det där. För klart jag blir sur om jag dag och natt blir ständigt kallad sur/suris,taggad i foton på sura folk etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 13 eller 14, right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 13 eller 14, right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heineken:

Hoppas du inte menade det där. För klart jag blir sur om jag dag och natt blir ständigt kallad sur/suris,taggad i foton på sura folk etc.

seriös du e då [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

skaffa nya vänner!

Det skulle jag gärna göra! Men tyvärr är det lite svårt... Är väldigt dålig på att hitta nya vänner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Du är 13 eller 14, right?

Jo... Jag tycker själv att det är rätt fjantigt men det är väldigt jobbigt att ständigt bli kallad det om du syftar på att jag är liten eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heineken:

Jo... Jag tycker själv att det är rätt fjantigt men det är väldigt jobbigt att ständigt bli kallad det om du syftar på att jag är liten eller liknande.

Förstår hur du menar, ville bara veta hur gamla dina kompisar var. Du får nog helt enkelt acceptera att dom är efterblivna pga sin ålder och att du har haft turen att mogna snabbare.


   
SvaraCitera

suris


   
SvaraCitera

I feel you, man!


   
SvaraCitera