Aviseringar
Rensa alla

Bli kortare


Ice
 Ice

SthlmsBruden;)):
Kan man operera sig kortare¿??Tardig

stoner:

Nej, det går inte!

Stoner där gjorde du bort dig, det går att opera sig! Använder du aldrig google eller annan sökmotor?

Ts är nog ett troll då han blivt låst.

Kan man opera sig längre, så kan man självklart opera sig kortare. Dyra operationer som man får betala ur egen ficka om det inte är pga att ena benet är längre.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=14049 här ett fall som handlar om en misslyckad operation.

https://benforlangning.se/priser/ här exempel på vad det kostar att förlänga benen.


   
SvaraCitera

stoner:

Nej, det går inte!

Det går visst men ok lol


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):
Kan man operera sig kortare¿??Tardig

Vet du vad ”subliminal music” är? Många har hävdat att de blivit kortare av det i kombination med andra saker. Låter väldigt skumt lol men man kanske kan pröva även om jag inte tror på det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice: Stoner där gjorde du bort dig, det går att opera sig! Använder du aldrig google eller annan sökmotor?

Ts är nog ett troll då han blivt låst.

Rent allmänt anser jag att jag har en väldigt bred allmänkunskap om väldigt mycket och det som verkligen är okända svarta hål för mig brukar jag faktiskt googla. Men när det gäller detta "troll" som ställer frågor om allt ifrån hur man förkortar sin längd till hur man "byter" födelsedatum, lade jag inte ner nämnvärt mycket tid för att söka fakta. Mest beroende på att jag inte tror att han är...

Bikaboo: Kille och jag tror heller inte du skulle vara glad om du är som mig: socialt handikappad, deprimerad och 213 cm lång

I så fall skulle han platsa in på topplistan som en av världens längsta personer.  Mycket glad

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A5nga_personer

Ice: Kan man opera sig längre, så kan man självklart opera sig kortare. Dyra operationer som man får betala ur egen ficka om det inte är pga att ena benet är längre.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=14049 här ett fall som handlar om en misslyckad operation.

https://benforlangning.se/priser/ här exempel på vad det kostar att förlänga benen.

Men rent allmänt, förlänga - JA, men förkorta - det är jag väldigt tveksam till. Vad ska skäras bort då? Muskler och blodkärl i benen? Jag tror helt enkelt inte det går med fullgott resultat.
Att såga av benen kan jag göra med motorsågen eller med pappas köttsåg som han styckar grisar och kossor med. Cool  Men få ett fullgott resultat - nej, det vill jag se lite mer fakta om.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

stoner: Men rent allmänt, förlänga - JA, men förkorta - det är jag väldigt tveksam till. Vad ska skäras bort då? Muskler och blodkärl i benen? Jag tror helt enkelt inte det går med fullgott resultat.
Att såga av benen kan jag göra med motorsågen eller med pappas köttsåg som han styckar grisar och kossor med.   Men få ett fullgott resultat - nej, det vill jag se lite mer fakta om.

Hade man inte kunnat förlänga, så hade man inte kunnat förkorta. Nu går båda operationer att göra.
Hade du gått in i första länken och läst, så står det att de gjorde en så kallad Z-plastik när de förkortade. Om det finns någon annan metod, vet jag inte. Du får googla om du vill veta mer.


   
SvaraCitera

stoner:

Rent allmänt anser jag att jag har en väldigt bred allmänkunskap om väldigt mycket och det som verkligen är okända svarta hål för mig brukar jag faktiskt googla. Men när det gäller detta "troll" som ställer frågor om allt ifrån hur man förkortar sin längd till hur man "byter" födelsedatum, lade jag inte ner nämnvärt mycket tid för att söka fakta. Mest beroende på att jag inte tror att han är...

I så fall skulle han platsa in på topplistan som en av världens längsta personer.  Mycket glad

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A5nga_personer

Men rent allmänt, förlänga - JA, men förkorta - det är jag väldigt tveksam till. Vad ska skäras bort då? Muskler och blodkärl i benen? Jag tror helt enkelt inte det går med fullgott resultat.
Att såga av benen kan jag göra med motorsågen eller med pappas köttsåg som han styckar grisar och kossor med. Cool  Men få ett fullgott resultat - nej, det vill jag se lite mer fakta om.

Det går att lura myndigheterna och byta födelsedatum, så varför anser du att hen är ett "troll"? Anser du att alla invandrare till exempel har uppgett sitt riktiga födelsedatum?

Och topplistan av världens längsta personer? Hmm... han är ju lång men det finns många som är längre? Har du en "topplista" på världens längsta personer varav en av personerna är cirka 213 cm lång? Då vill jag se det, du kan inte bara hävda massor av saker utan att bevisa det.

Det går att förkorta som Ice säger, men det är inget att rekommendera och det kan lätt bli fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är kort som fan och det första folk gör när de får veta min längd är att reta mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice: Hade man inte kunnat förlänga, så hade man inte kunnat förkorta. Nu går båda operationer att göra.
Hade du gått in i första länken och läst, så står det att de gjorde en så kallad Z-plastik när de förkortade. Om det finns någon annan metod, vet jag inte. Du får googla om du vill veta mer.

Jag var in och kollade på båda dina länkar men jag vet inte riktigt om de gav svar på mina funderingar. Det är ju inget snack om att läkarvetenskapen och forskningen går framåt med en rasande fart. Det känns nästan som om vi för 100 år sedan levde på stenåldern om man blickar tillbaka på utvecklingen sedan förra sekelskiftet.

Du kanske missuppfattade mig eller var det nog snarare jag som uttryckte mig dåligt.

Att kapa av ett ben 2,5 cm är ju en sak om det andra benet är motsvarande längd kortare. Men nu snackar vi om en kille som är 213 cm och kanske vill bli 193 cm dvs vill bli 20 cm kortare.
En vuxen människa har ju egentligen bara en enda kroppsdel (vad jag kan komma på) som är lika stor oavsett längd och det är huvudet. Det är ju därför som dvärgar ser så roliga ut.
Så om man kapar av benen 20 cm så kommer ju alla andra delar av kroppen att vara dimensionerade av om personen just vore 213 cm och inte 193 cm. Både armar och överkropp är ju dimensionerade efter en 213 cm lång person och inte en 193 cm individ.

Så frågan är om sådana operationer som avsevärt kortar en person kommer att bli så framgångsrika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd: Det går att lura myndigheterna och byta födelsedatum, så varför anser du att hen är ett "troll"? Anser du att alla invandrare till exempel har uppgett sitt riktiga födelsedatum?

Att trixa med sina födelsedatum är kriminellt och borde ge långvariga fängelsestraff rakt av om personen påkommes sedan skiter jag i vem som bluffar inför myndigheterna. Är det invandrare som gör det borde de utvisas på livstid.

Malonexd: Och topplistan av världens längsta personer? Hmm... han är ju lång men det finns många som är längre? Har du en "topplista" på världens längsta personer varav en av personerna är cirka 213 cm lång? Då vill jag se det, du kan inte bara hävda massor av saker utan att bevisa det.

Jag vill nog gärna se bildbevis på att killen är 213 cm lång innan jag tror  på honom. Tv ser jag honom som ett troll. Mycket glad

Malonexd: Det går att förkorta som Ice säger, men det är inget att rekommendera och det kan lätt bli fel

Frågan är väl snarare hur mycket kortare han vill bli? Är han 213 cm idag kanske det inte är någon höjdare att sänka hans längd till 210 cm med de medicinska risker det kan innebära.


   
SvaraCitera