Aviseringar
Rensa alla

Bli mer social


Ämnesstartare

Jag skrev bara en sån rubrik för att det är en spännande rubrik som folk blir intresserade av 😀
Jag har inte mördat min bror, jag har inte ens en bror [bigsmile]

Men mitt problem är: JAG ÄR SOCIALT HANDIKAPPAD!
Är så jevla blyg och opopulär. Nu menar jag inte att jag inte har några vänner överhuvudtaget, men jag skulle vilja bli men uttåtriktad och social. Vad är era tips ? 😉


   
Citera

prata med människor


   
SvaraCitera

Pojken och vargen... [no-no]

Börja smått. Typ säg hej till kassörskan i ICA. Sedan efter några gånger så säger man något mer.
Sakta men säkert säger man mer och mer till fler och fler personer.


   
SvaraCitera

ja ta en sak i taget


   
SvaraCitera

KiLLiNGFORCOOKiES:

men jag skulle vilja bli men uttåtriktad och social

Jag tror inte att det går att förändra sig så, man är den man är.


   
SvaraCitera

bli pimp

Image

[y][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

prata med människor

Men det är ju inte så lätt om man är blyg liksom ><


   
SvaraCitera

KiLLiNGFORCOOKiES:

blyg

Ta reda på Varför du är blyg och jobba på det VARENDA dag!


   
SvaraCitera

Srbija:

Jag tror inte att det går att förändra sig så, man är den man är.

skitsnack, klart man kan [crazy]

börja genom att öppna käften lite smått som myksa sa, våga prata, gå emot din blyghet och gör det du inte ska göra enligt den och bara GÖR DET 🙂
folk bits inte om man börjar tala till dem (förutom om de är vampyrer då [blush])


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

skitsnack, klart man kan [crazy]

Det kan man inte, jag har varit sådan sedan jag var liten. Fast kanske inte blyg, men tystlåten.

KiLLiNGFORCOOKiES:

Är så jevla blyg och opopulär

Vad har blyghet med popularitet att göra?


   
SvaraCitera

Srbija:

Det kan man inte, jag har varit sådan sedan jag var liten. Fast kanske inte blyg, men tystlåten.

Jag var extremt blyg innan, kan vara det i vissa sammanhang nu, men jag har ju stått inför flera hundra pers och snackat, jag är enormt mycket mer social än vad jag var som blyg då jag knappt snackade alls. Så jo, det går att förändra


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Jag var extremt blyg innan, kan vara det i vissa sammanhang nu, men jag har ju stått inför flera hundra pers och snackat, jag är enormt mycket mer social än vad jag var som blyg då jag knappt snackade alls. Så jo, det går att förändra

Jag kanske inte skulle ha uttalat mig på en fråga som jag inte vet någonting om, det kan ju gå upp när man blir äldre, vilket jag inte hunnit bli.

Men sedan så frågade hon om att vara social och asocial vilket var det jag svarade på, antingen är man det ena eller så är man det andra.


   
SvaraCitera

Srbija:

Jag kanske inte skulle ha uttalat mig på en fråga som jag inte vet någonting om, det kan ju gå upp när man blir äldre, vilket jag inte hunnit bli.

Kan säga att jag gick från extremt blyg till social på bara ett par dagar 🙂 och jag var 14år 😉 men ja.. det kan bli bättre ju äldre man blir, om man tar, kanske särskilt om man tar tag i problemen man har redan som ung. Gör man det inte då så kan det bli att man går blyg och tystlåten resten av livet tyvärr


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Kan säga att jag gick från extremt blyg till social på bara ett par dagar 🙂 och jag var 14år 😉 men ja.. det kan bli bättre ju äldre man blir, om man tar, kanske särskilt om man tar tag i problemen man har redan som ung.

Vad är det som får en att vilja vara social?


   
SvaraCitera

Srbija:

Vad är det som får en att vilja vara social?

Varför skulle man inte vilja vara det?
Då är man inte lika rädd för att snacka med/inför folk
blyga ses väl i allmänhet som tråkiga dessutom?


   
SvaraCitera