Aviseringar
Rensa alla

Bli positiv trots skit?


Ämnesstartare

Varför går allt fel i mitt liv?

Vill inte låta som största deppot, men jag kan inte komma på en enda sak som går bra. Blir bitter när jag ser lyckliga människor.

Sen sitter en av mina lärare och säger "hej Nirr du är en sån där tjej som inte verkar ha några problem alls, du kan vara glad!" GAH.

Så nu till poängen: vad ska man göra för att bli en positiv människa när allt går dåligt? Kan verkligen inte se positivt på saker utan har på sistone blivit världens största pessimist. Detta lär ju faktiskt inte förbättra mitt liv något.


   
Citera
Ämnesstartare

Göra saker du gillar. Umgås med människor du gillar.


   
SvaraCitera

Knark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Umgås med människor du gillar

har bla. problem med många av dem just nu.


   
SvaraCitera

Nirr:

Blir bitter när jag ser lyckliga människor.

Känner igen det där.

Har dock lyckats komma ifrån det lite genom att helt enkelt inte bry mig. Bara vara.


   
SvaraCitera

gör saker du tycker om alt vänj dig vid läget och se det som normaltillstånd


   
SvaraCitera

Kråkslott:

Knark.

Dummer! [rolleyes]

Du ska äta dig glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

har bla. problem med många av dem just nu.

Då är det väl mycket därför du är nere. Detta är något som går över efter ett tag. Stressa inte fram övergången men gå på fest och hitta andra personer(kanske en pojkvän tom) som du kan umgås med och vips så har du ett större och nytt kontaktnät.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du ska äta dig glad.

Kan ej äta mycket utan ångest men yes försöker äta mig glad iaf.

Dennis:

Då är det väl mycket därför du är nere. Detta är något som går över efter ett tag. Stressa inte fram övergången men gå på fest och hitta andra personer(kanske en pojkvän tom) som du kan umgås med och vips så har du ett större och nytt kontaktnät.

Jag har verkligen inte försökt stressa fram något men har varit såhär fram och tillbaka i över ett år nu. Jag har ju försökt peppa mig själv inför till exempel fester. Har träffat massor med killar men när jag väl chansat på någon har jag chansat på fel. Ska sluta deppa på dig nu, du ger bra tips, så tack.


   
SvaraCitera

Nirr:

Kan ej äta mycket utan ångest men yes försöker äta mig glad iaf.

Eller så träffar du världens underbaraste människa.


   
SvaraCitera

Vad för saker är det som är fel?[sad]

Macktorsken:

Eller så träffar du världens underbaraste människa.

Vågar väl inte låta mamma träffa vemsomhelst[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Eller så träffar du världens underbaraste människa.

Ska försöka göra det.

kebu12:

Vad för saker är det som är fel?

Vänner som sviker, killar som sviker, jag som mår dåligt utan någon egentlig anledning. Sen får allt annat fel också, typ mobilen gick sönder och kvittot är borta och de vill ha ett litet nummer som står på kvittot innan de lagar den[mad]

kebu12:

Vågar väl inte låta mamma träffa vemsomhelst[blush]

Har redan träffat henne [wink]


   
SvaraCitera

Nirr:

Vänner som sviker, killar som sviker

Jobbigt sånt. Får försöka hitta bättre såna, eller sänka din krav så du inte blir besviken när dom inte uppfyller vad du förväntar dej av dom.

Nirr:

jag som mår dåligt utan någon egentlig anledning. Sen får allt annat fel också, typ mobilen gick sönder och kvittot är borta och de vill ha ett litet nummer som står på kvittot innan de lagar den[mad]

Men det där är väl bara tillfälliga grejer, blir bättre sen[cute] Eller har du mått dåligt utan anledning länge?

Nirr:

Har redan träffat henne [wink]

Nirr:

Ska försöka göra det.

Vill träffa igen?[blush]


   
SvaraCitera

har ej ngt bättre förslag än att sysselsätta sig 24/7, göra saker man tkr är roligt typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Eller har du mått dåligt utan anledning länge?

Sen slutet av förra sommaren, så ganska länge. Även om jag mådde mycket bättre i våras.

kebu12:

Vill träffa igen?[blush]

Kanske det[blush]

Blivande_japan:

har ej ngt bättre förslag än att sysselsätta sig 24/7, göra saker man tkr är roligt typ

Mm, ska bli proffs på gitarr tänkte jag, då måste jag liksom öva all tid jag inte har ngt annat för mig.


   
SvaraCitera