Aviseringar
Rensa alla

Bli social igen?


Ämnesstartare

Något jättekonstigt har hänt med mig. Ända sedan jag flyttade för tre månader sedan och började en ny skola så har jag blivit så jävla osocial. Har jättesvårt för att vara mitt gamla vanliga jag, folk är schysta mot mig, men jag har förändrats så himla mycket. Är inte alls lika easygoing, rolig, skämtsam har inget att säga numera...

Känner mig som en grå mus, och det är inte jag! "Hemma" där jag bode förut hade jag vänner överallt, men det känns som att jag inte har något gemensamt med alla där jag bor nu, finns inget att säga dem och de lever i sin egen bubbla.

Så ja, vad ska jag ta mig till?


   
Citera

Det låter som att du är deprimerad och nu finns det hundra olika namn på tillståndet än just deprimerad så du kanske ska kolla upp lite och se om det stämmer in på dig.


   
SvaraCitera

det är sånt som händer när man byter stad. man måste jobba sig upp igen. levla vettu [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Situationen du är utsatt för är en ganska vanlig situation. En flytt kan påverka människor både negativt och positivt. Du levde ditt gamla liv och var en annan person, just för att den här personen hade växt fram till den personen. Nu börjar du om från ruta ett och det skrämmer dig. Du kommer antagligen att ha det jobbigt framöver, och oavsett vem du är och vilken personlighet så är det här en fas du får jobba dig igenom. Just nu tror jag att du är osocial som du kallar det, för att du är rädd.

Det enda du kan göra är att försöka hålla kontakten med dina gamla vänner och familj, samt att försöka anpassa dig till ditt nya liv. Med tiden så kommer det bli lättare, och en dag kommer du vakna upp och vara "dig själv" igen. Hoppas det löser sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått igenom det här två gånger själv och kan säga att llooll ska du lyssna på [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

llooll:

Hoppas det löser sig!

Tack så mycket! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

Tack så mycket! [love]

Det var så lite [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blev likadan efter att ha flyttat i slutet av 6an. det gamla pratiga jaget försvann liksom, men efter att ha försökt anpassa mig har det kommit tillbaka steg för steg och nu är det mycket bättre. det enda tipset jag kan komma på är att försöka samla mod och försöka bli kompis med någon, det fungerade för mig.


   
SvaraCitera

kaninkudde:

Så ja, vad ska jag ta mig till?

http://www.c-r.se/forum/showthrea​d.php?t=1080

Läs det här


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera