Aviseringar
Rensa alla

Bli tillsammans med ex, någonsin en bra ide?


Ämnesstartare

Asha:

Beror ju på vad målsättningen med förhållandet är. Tänker mig att man lätt går in i gammlaroller osv. 

det behöver väl inte heller vara ett problem, det är inte alltid som de rollerna var av ondo, och det är inte alltid som de låg till grunden för varför förhållandet tog slut heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, om inte det finns en väldigt bra anledning till varför man ska bli tsm med den personen igen :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill det. han var snäll. och gillade pirat partiet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

jag vill det. han var snäll. och gillade pirat partiet också.

är han singel då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Om man gjort slut pga. avstånd vid distansförhållande. Eller om man exempelvis befann sig i helt olika stadier i livet förra gången. Det kan ju också vara så att man gjort slut pga. ena partnerns missbruk och upphör detta kan man ju försöka igen. Det är nog helt okej att testa igen så länge man inte gjort slut på grund av avsaknad av känslor eller att man sårat varandra för mycket. 

kanske . skiljer du på bruk och missbruk? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

är han singel då? 

jag vet inte.. men tror inte han vill ha mig längre. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: kanske . skiljer du på bruk och missbruk?

Ja, eller alltså det som är missbruk enligt den ena behöver ju inte nödvändigtvis vara det enligt den andra. Så njaa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

jag vet inte.. men tror inte han vill ha mig längre. 🙁

du får väll förföra honom :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså, man är inte samma personer som man var för 10 år sedan... efter bara 1 år är mkt förändrat. Är grundproblemen, som fick förhållandet att ta slut, ur vägen så är det god chans att förhållandet blir starkare när det får en ny chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Ja, eller alltså det som är missbruk enligt den ena behöver ju inte nödvändigtvis vara det enligt den andra. Så njaa. 

jo, okej, men ja. sant. alltså menade bara att man kan bruka saker utan att det är missbruk per definition? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

du får väll förföra honom :$

helt omöjligt. jag har blivit så ful, tjockoch oattraktiv på alla sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Asså, man är inte samma personer som man var för 10 år sedan... efter bara 1 år är mkt förändrat. Är grundproblemen, som fick förhållandet att ta slut, ur vägen så är det god chans att förhållandet blir starkare när det får en ny chans.

jo, vad för typ av grundproblem pratar du om exempelvis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

helt omöjligt. jag har blivit så ful, tjockoch oattraktiv på alla sätt.

skojar du med mig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: alltså menade bara att man kan bruka saker utan att det är missbruk per definition?

Ja, det är ju sant. Det kan ju vara saker som är extremt störande eller rent av avtändande för den andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Ja, det är ju sant. Det kan ju vara saker som är extremt störande eller rent av avtändande för den andra. 

om någon brukar anfetamin eller lcd är det missbruk då per definition? enligt dig


   
SvaraCitera