Aviseringar
Rensa alla

bli vuxen


Ämnesstartare

har ni blivit det? 

hur är det?

hur blir man det?


   
Citera
Ämnesstartare

Knepigt det där. Jag antar att det beror på vad man jämför med. Även om en person är mer vuxen än en annan för att hn är äldre så ska man ju förstå att åldern bara är en siffra. Eller som jag brukar säga, för de flesta är det två siffror!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske

tråkigt

man slutar ha kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser mig vara ganska så vuxen men inte fullvuxen förrän jag helt står på egna ben och eventuellt har en egen familj.

Något annat som gör en vuxen tycker jag är hurpass mogen man är. Man kan skoja och hålla på men ändå kunna avgöra i olika situationer vad som är rätt och fel just där och då. Jag kan t.ex inte säga till alla att de är tjocka medan det finns andra jag kan göra det till.
Ens tänkande går mer än till nuet, man försöker tänka flera steg framåt och klurar ut vilka konsekvenser som kan uppstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är övermogen. En gammal man. Gungstol och tuggtobak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Knepigt det där. Jag antar att det beror på vad man jämför med. Även om en person är mer vuxen än en annan för att hn är äldre så ska man ju förstå att åldern bara är en siffra. Eller som jag brukar säga, för de flesta är det två siffror!

jag brukar också säga det. två siffror eller ett tal.

iddqd:
kanske

tråkigt

man slutar ha kul

jag ser fram emot att träffa dig igen. den här gången ska jag våga prata mer.

Xisco:
Jag anser mig vara ganska så vuxen men inte fullvuxen förrän jag helt står på egna ben och eventuellt har en egen familj.

Något annat som gör en vuxen tycker jag är hurpass mogen man är. Man kan skoja och hålla på men ändå kunna avgöra i olika situationer vad som är rätt och fel just där och då. Jag kan t.ex inte säga till alla att de är tjocka medan det finns andra jag kan göra det till.
Ens tänkande går mer än till nuet, man försöker tänka flera steg framåt och klurar ut vilka konsekvenser som kan uppstå.

fin definition. abstrakt tänkande kan man enligt piaget använda från ungefär tolv års ålder.

aristoteles:
Jag är övermogen. En gammal man. Gungstol och tuggtobak.

mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag ser fram emot att träffa dig igen. den här gången ska jag våga prata mer.

ja det blir kul. men jag måste varna dig, jag är vuxen och därmed skittråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

ja det blir kul. men jag måste varna dig, jag är vuxen och därmed skittråkig.

jag måste varna dig, jag är ett barn och jätteomogen och kan inte ta någonting seriöst.


   
SvaraCitera

Har aldrig tidigare sett mig själv som det, men personer i min omgivning har börjat säga det till mig, så har väl lite tänkt själv att det nog är så. 

Flyttade hemifrån för snart 6 år sen. 

Samtidigt blir jag ju inte riktigt behandlad som vuxen av mina föräldrar. Fast inte på ett dåligt sätt, mer att pappa random kan ge mig pengar, eller att mamma vill att det ska vara 100 % rättvist mellan mig och järn och ger oss massa saker typ. 


   
SvaraCitera

Xisco:
  Jag kan t.ex inte säga till alla att de är tjocka medan det finns andra jag kan göra det till.

haha va?

sånt lär man sig väl när man ät typ.... 7?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
Har aldrig tidigare sett mig själv som det, men personer i min omgivning har börjat säga det till mig, så har väl lite tänkt själv att det nog är så. 

Flyttade hemifrån för snart 6 år sen. 

Samtidigt blir jag ju inte riktigt behandlad som vuxen av mina föräldrar. Fast inte på ett dåligt sätt, mer att pappa random kan ge mig pengar, eller att mamma vill att det ska vara 100 % rättvist mellan mig och järn och ger oss massa saker typ. 

flyttade du för att studera?
det är konstigt hur föräldrar behandlar en, både i förhållande till ens syskon,  ålder, kön och personlighet.


   
SvaraCitera

amsi:

flyttade du för att studera?
det är konstigt hur föräldrar behandlar en, både i förhållande till ens syskon,  ålder, kön och personlighet.

ah, flyttade när jag började gymnasiet.

tycker jag och dan blir väldigt lika behandlade av mamma. pappa tror iofs inte jag kan en massa saker. typ lyfta saker å sånt. visst, nu är jag inte så stark, men när jag tränade 8 ggr i veckan var jag rätt stark...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ah, flyttade när jag började gymnasiet.

tycker jag och dan blir väldigt lika behandlade av mamma. pappa tror iofs inte jag kan en massa saker. typ lyfta saker å sånt. visst, nu är jag inte så stark, men när jag tränade 8 ggr i veckan var jag rätt stark...

jag vill också flytta.
sådan är min styvfar med, trots att han inte är så gammal. mina morföräldrar är å andra sidan inte alls sådana, de är imponerade över min styrka och berömmer mig. ja, jag är bra på kroppsarbete. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: sånt lär man sig väl när man ät typ.... 7?

Ändå håller många kids på med det trots att de är betydligt äldre och även till folk som är större (som jag är lite granna). Dagens ungdomar är inte som vi var!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa bitar är där andra inte.


   
SvaraCitera