Aviseringar
Rensa alla

Blindtarm?


Ämnesstartare

Tjena, måste bara få ett svar av någon som har haft besvär med blindtarmen!

Det är så att igår innan jag somnade så högg det till som fan i höger sidan långt ner. Jag kunde knappt röra mig då det gjorde ondare. Jag blev så jävla svettig och det gjorde fruktansvärt ont. Sen efter 10 minuter så gick det över. Kände mig spänd som fan och kunde inte somna på flera timmar.

Idag känner jag mig öm på högersidan. 🙁

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa bara att om de blir värre får ni åka in.

Jag är iallafall skapligt jävla skit rädd. Någon som vet vad fan det är med mig? Är det blindtarmen? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

jag har också fått så! 😮 men vet inte vad det beror på... [sad]


   
SvaraCitera

kan vara blindtarmen
om du är orolig kan du ju åka in till sjukan ändå för en kontroll [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fy fan vågar inte röra mig. Och min jävla pojkvän är dum i huvudet han tror bara jag överdriver. ÅH.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Jag är iallafall skapligt jävla skit rädd. Någon som vet vad fan det är med mig? Är det blindtarmen? 🙁

Min far har haft blindtarmsinflammation och han beskrev det som att du först får ont i vänstersidan av magen, ungefär vid naveln. Sedan förflyttas smärtan över till den högra sidan och lite längre ner, ungefär vid höftbenet.

Det som du beskriver kanske var muskelkramp? [smile] men släpper inte smärtan innan du går och lägger dig ikväll tycker jag att du ska åka in och kolla upp det!

/Rickard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virtus:

Det som du beskriver kanske var muskelkramp? [smile] men släpper inte smärtan innan du går och lägger dig ikväll tycker jag att du ska åka in och kolla upp det!

De sitter fortfarande i, det gör ju inte så ont men det känns ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

De sitter fortfarande i, det gör ju inte så ont men det känns ju.

Om smärtan gradvis släpper tror jag inte att du behöver oroa dig. Smärta är kroppens sätt att berätta att något är fel och blir det bättre uppfattar jag det som att det inte är något allvarligt. [smile]

/Rickard


   
SvaraCitera

Tryck till vid höftbenet på höger sida. Då lär du märka om det är blindtarmsinflammation eller inte.


   
SvaraCitera