Aviseringar
Rensa alla

Blindtarmsinflammation?


Ämnesstartare

Jag misstänker att jag kan ha blindtarmsinflammation. Jag har haft värkande ont i rygg och mage samt har diarré, lite problem med mitt underliv som vardguiden.se beskriver att man kan ha - dock inte vilka besvär. Mina besvär är som urinvägsinfektion/klamydia - det svider när jag kissar, kollade dock upp om det var något av dem men jag var helt frisk. Jag har haft dålig aptit i två dagars tid men inget illamående. Jag har inte feber eller någon specifik värk på höger sida om magen men det börjar komma känns det som, febern kanske hänger på isåfall. Mina mag- och ryggbesvär kom plötsligt men det börjar växla upp och har rätt så ont just nu.

Om det inte blir bättre snart funderar jag på att ringa vårdcentralen, ville mest kika in här och kolla om det är någon som känner igen sig och kanske upplevt samma sak. Jag har pratat med mamma men hon tyckte vi skulle avvakta och se om det bättrar sig, börjar dock oroa mig en del eftersom det gäller att handla snabbt om det faktiskt är blindtarmen jag har besvär med. Men det kanske är något helt annat? Vad tror ni?


   
Citera

kanske uvi de inte upptäckte
kolla dig igen!


   
SvaraCitera

tryck hårt på höger sida. då märker du nog om du har blindis lr inte.


   
SvaraCitera

har hört typ att om man har blindtarmsinflammation o ligger ner så kan man inte lyfta benet elr ngt. kanske var någon som bara ville få mig att sluta noja [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste också att det kunde vara besvärligt att lyfta höger ben, men det upplever inte jag. Det pendlar mellan ryggen och magen om vart värken gör ondast, just nu har jag ont i magen mest. Läste också att allt kan ske under 48 timmar, vilket det gör för mig.. Får se om det blir värre helt enkelt.

Tror dock inte jag har urinvägsinfektion eller klamydia, har ju testat mig nästan nyss för det och jag var frisk. Dessutom börjar det bli mycket bättre på den fronten.

Men om jag börjar få feber och smärtan blir... ja, outhärdlig får jag nog ringa efter någon.


   
SvaraCitera

ring sjukvårdsupplysningen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, funderar på att slå en pling.

Men kan det vara några kvinnoproblem kanske? Jag hade dock min mens för två veckor sedan så det är inte mensvärk.


   
SvaraCitera

madeinlove:

Ja, funderar på att slå en pling.[

gör det!
lika bra, mkt större chans att de gissar rätt jämförelsevis med mig [smile]


   
SvaraCitera