Aviseringar
Rensa alla

Blir arg jätte lätt...


Ämnesstartare

Hejsan..
Jag har på senare tid blivit arg jätte lätt. De räcker att någon gör de minsta fel, eller att något litet händer, blir så otroligt arg o Kan knappt kontrollera mig själv. 

Kommer och har aldrig fysiskt skadat någon, men blir så otroligt arg o Jag blir så ledsen för jag menar verkligen inte det jag säger. Men det är ju såklart svårt för dom...

Vad ska jag göra...


   
Citera
Ämnesetiketter

Går över inom ett år


   
SvaraCitera

Kanske snacka med en kurator?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Går över inom ett år

Vad menar du me de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stanislavdenstore:
Kanske snacka med en kurator?

Skäms..


   
SvaraCitera

Anonym32:

Vad menar du me de?

Det kommer gå över


   
SvaraCitera

Anonym32:

Skäms..

Det behöver du sannerligen inte göra. Ta hand om dig mannen.


   
SvaraCitera
L Y S

Anonym32: Hejsan..
Jag har på senare tid blivit arg jätte lätt. De räcker att någon gör de minsta fel, eller att något litet händer, blir så otroligt arg o Kan knappt kontrollera mig själv.

Kommer och har aldrig fysiskt skadat någon, men blir så otroligt arg o Jag blir så ledsen för jag menar verkligen inte det jag säger. Men det är ju såklart svårt för dom...

Vad ska jag göra...

Hej,

Har det hänt något på senaste tiden så att du har blivit mer lättretlig? Hur är det med sömnen och hälsan i övrigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Hej,

Har det hänt något på senaste tiden så att du har blivit mer lättretlig? Hur är det med sömnen och hälsan i övrigt?

Det har bara kommit nu på senare tiden, ingen större skillnad mer än att jag börjat skolan.


   
SvaraCitera
L Y S

Anonym32: Det har bara kommit nu på senare tiden, ingen större skillnad mer än att jag börjat skolan.

Ok, tror du att skolan är orsaken, eller snarare skolstarten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Ok, tror du att skolan är orsaken, eller snarare skolstarten?

Nja, osäker, valde naturvetenskap o börjar gymnasiumet. De gymnasiumet jag valde har välidgt högt tempo o det ställs väl krav från både lärare och föräldrar, de e väl lite jobbigt. Men tror inte det är därför... eller?


   
SvaraCitera
L Y S

Anonym32: Nja, osäker, valde naturvetenskap o börjar gymnasiumet. De gymnasiumet jag valde har välidgt högt tempo o det ställs väl krav från både lärare och föräldrar, de e väl lite jobbigt. Men tror inte det är därför... eller?

Jag vet inte, men man kan bli mer lättretlig vid stress och press.

Jag gick samma linje, det känns lite övermäktigt i början men du kommer att komma in i rutinen och det kommer att kännas bättre efter ett tag när du blir mer van vid miljön, klasskamraterna, lärarna o.s.v.


   
SvaraCitera

usch vet hur du känner men jag har råkat skada min syrra och det kan ha med hormonerna att göra. 


   
SvaraCitera

har exakt samma problem


   
SvaraCitera

Anonym32:
Hejsan..
Jag har på senare tid blivit arg jätte lätt. De räcker att någon gör de minsta fel, eller att något litet händer, blir så otroligt arg o Kan knappt kontrollera mig själv. 

Kommer och har aldrig fysiskt skadat någon, men blir så otroligt arg o Jag blir så ledsen för jag menar verkligen inte det jag säger. Men det är ju såklart svårt för dom...

Vad ska jag göra...

Freja.:
har exakt samma problem

Svarar er båda.

När ni blir arga för minsta fel. Tänk lite på att det just bara var ett litet fel. Sen kan man skratta åt det, det är okej att det blir fel ibland. Det är okej att vara en arg tonåring men det är bra att kunna försöka att behärska sig, se det tokiga i det. Jag tror att det blir enklare att hantera sina känlsor på det viset.
Mvh en som varit ung och varit en hormonstinn tonåring.


   
SvaraCitera