Aviseringar
Rensa alla

Blir behandlad illa av min pojkvän.


Ämnesstartare

Det är så att varje gång min pojkvän blir arg på mig blir han aggresiv och svär åt mig, han kallar mig saker som ''fitta'', ''hora'' etc. Han blir hotfull och säger saker som ''passa dig, fortsätter du provocera så kommer det hända grejer, det kan jag lova''.

Jag älskar honom då vårt förhållande till 90 % är bra, det är bara när han blir arg som allt förstörs och jag mår dåligt över det, jag blir väldigt rädd för honom då han känns mycket hotfull.

Vad tycker ni jag borde göra?


   
Citera

Sluta provocera honom kanske!!1


   
SvaraCitera

vad blir han arg för?

han borde inte hota dej men om han har anledning att bli arg så har han.


   
SvaraCitera

Frida100:

Vad tycker ni jag borde göra?

Säga ifrån? Förklara för honom att du inte vill behandlad på det sättet.

Du kanske behöver tänka över dina egna handlingar också, du kanske är väldigt provocerande och krävande?


   
SvaraCitera

Skyll dig själv som väljer sådana killar som är så, skit i dom trevliga och snälla killarna. Gör det. that serves you right! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som om du är i en riskzon, snacka med honom om saken.. sånt får absolut inte förekomma! man säger aldrig såna saker till en nära kontakt man har. Det kommer deffenitivt hända igen om du/ni inte tar tag i det hela.

Nu är frågan, det som händer innan.. är det skitsaker du klagar över som gör att han blir arg? Eller handlar det om större problem som ni har?

1. Prata med honom och lös det
2. Hjälper inte alternativ ett så dumpa honom

Vågar du inte prata om det själv kanske du kan ha en nära vän med dig, låter som detta kan leda till misshandel om det går för långt ;S

Lycka till!!


   
SvaraCitera

Av nyfikenhet, varför dras tjejer till såna här killar?


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Av nyfikenhet, varför dras tjejer till såna här killar?

ja eller hur tänkte precis på detta


   
SvaraCitera

svin han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frida100:

Jag älskar honom då vårt förhållande till 90 % är bra, det är bara när han blir arg som allt förstörs och jag mår dåligt över det, jag blir väldigt rädd för honom då han känns mycket hotfull.

Vad tycker ni jag borde göra?

Det du skall göra är att fixa lite självrespekt. Om du låter någon att behandla dig så så förtjänar du det också. Du är patetiskt med andra ord. [smile]


   
SvaraCitera

[tired] ..........
Så less på sådana killar. Söta+snälla killar ska man ha! Snela hestar


   
SvaraCitera

dra därifrån fort som fan för det kan endast bli värre härifrån.
tro mig. jag har varit med om hotfulla relationer. och ju fortare du tar du ur det, ju bättre. för det kommer i vilket fall som helst ändå ta slut i slutändan. det lovar jag dig. Kom ihåg en sak - du älskar dig själv mer än honom. och den kärleken och respekten du känner mig dig själv ska han inte få ta ifrån dig! stå upp för dig själv, du är värd bättre.

att leva i en relation där man är rädd för den andra är inte värt. till slut kommer du vara rädd för att träffa honom, ringa honom eller ens se på honom. Det funkar inte i längden.

Om det inte räcker att skriva såhär kan jag dra upp olika saker som kan hända för dig.

1. han misshandlar dig fysiskt.
2. han misshandlar dig fysiskt, du hamnar på akuten
3. han misshandlar dig psykiskt
4. han misshandlar dig psykiskt, du bryter ihop.
5. han tvingar dig till sex
6. han våldtar dig
7. detta händer dagligen

jag har varit med om punkter på listan i ett förhållande, och det är absolut det sista du vill vara med om. nu behöver det ju inte bli såhär. men har han inte ändrat sig hittills kommer han knappast att börja göra det nu, och du är ju inte nöjd som det är nu heller.


   
SvaraCitera

Dumpa.
Jag har varit i ett liknande förhållande men eftersom "90% av förhållandet var bra" så stannade jag, slutade med en jävla massa psykisk misshandel, sexuella övergrepp, stryptag och slag. Gör slut, men framförallt prata med honom.

Greger_EFG:

Av nyfikenhet, varför dras tjejer till såna här killar?

De är trevliga från början.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Av nyfikenhet, varför dras tjejer till såna här killar?

av egen erfarenhet är dessa killar de absolut snällaste, sötaste och charmigaste som finns. De passar upp på en och är ja.. typ en pojkvänsdröm. Sen.. finns den andra sidan av dem. de är som delade i princip (iaf de jag träffat) när saker och ting inte går deras väg, eller när man går i vägen för dem så kan de bli arg, hotfulla, aggressiva och såvidare. de är alltså (enligt egen erfarenhet) helt normala, snälla och gulliga killar som helt enkelt inte tål att saker inte är precis som de ska vara, enligt dem.


   
SvaraCitera

Jacob:

Låter som om du är i en riskzon, snacka med honom om saken..

Allt han sa! [y]


   
SvaraCitera