Aviseringar
Rensa alla

blir du helst våldtagen eller grovtmisshandlad?


Ämnesstartare

Jag har inte blivit våldtagen men har blivit misshandlad och utan att veta hur det känns att bli våldtagen blir jag nog hellre det om jag måste välja.


   
SvaraCitera
Cobrak

absentthinking:
Tycker verkligen att den här tråden är vidrig och onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden fyller en vidrig funktion. 🙂


   
SvaraCitera

Men vad härligt att anmälningsfunktionen kommer till användning, det var en ny erfarenhet för mig! 😀


   
SvaraCitera

För övrigt känns det jävligt lustigt att ni av det manliga könet uppmuntrar till denna tråden medan de av det kvinnliga könet enbart finner obehag. Det förklarar ett och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel: För övrigt känns det jävligt lustigt att ni av det manliga könet uppmuntrar till denna tråden medan de av det kvinnliga könet enbart finner obehag. Det förklarar ett och annat.

Det är en intressant frågeställning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menar ni att det hemska med tråden är? Skulle det uppmuntra till våldtäkt eller vad är grejen?

Det är ju uppenbart att hela frågan bygger på att ställa två fruktansvärda saker mot varandra, det finns ju ingen som bagataliserar något av det. Sedan vet jag inte hur intressant frågan är men jag har svårt att begripa vad det enorma problemet är. Förklara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan finns det ju dock feminister som anser att våldtäkt inte ska betraktas som lika hemskt som andra våldsbrott då den nuvarande synen på det bara är en konsekvens av patriarkatets förtryck mot den kvinnliga sexualiteten. Så ja, utifrån det perspektivet så finns det ju faktiskt en ganska intressant diskussion att ta om hur samhället ser på våldtäkt. 

Sedan är det såklart ett känsligt ämne, men det betyder ju inte att man bara ska lägga locket på. Så känslig kan man ju inte vara så att man börjar må dåligt bara av en känslig frågeställning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarar ni inte av en tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väljer nog grov misshandel, grov verbal misshandel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patriarkatet: Grov Misshandel( jag är ett hendjur)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Andra trådar kan fylla funktioner. Denna är bara vidrig.

Vidrighet är såsen på livets stek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle häldre bli våldtagen än grovt misshandlad. Sorry men häldre något uppkört där jag inte vill ha det än att någon stampar på mitt huvud och sparkar mig i magen :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Vad menar ni att det hemska med tråden är? Skulle det uppmuntra till våldtäkt eller vad är grejen?

Det är ju uppenbart att hela frågan bygger på att ställa två fruktansvärda saker mot varandra, det finns ju ingen som bagataliserar något av det. Sedan vet jag inte hur intressant frågan är men jag har svårt att begripa vad det enorma problemet är. Förklara!

1+


   
SvaraCitera