Aviseringar
Rensa alla

Blir förbannad på rasistiska anti-rasister


Ämnesstartare

qazedctgb:

menade antirasister sorry sa fel...

Okej, nej jag försöker inte förtala antirasister. Jag gissade att såna här kommentarer skulle dyka upp. Jag är emot rasister som påstår sig vara antirasister. Jag är emot all rasism. 


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Alla samhällen är inte genompräglade av rasism.

Rasism och Våldsbrott är en bra jämförelse. 
Det må vara riktigt ovanligt i vissa samhällen men det förekommer.


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Okej, nej jag försöker inte förtala antirasister. Jag gissade att såna här kommentarer skulle dyka upp. Jag är emot rasister som påstår sig vara antirasister. Jag är emot all rasism.

fast de antirasisterna finns inte!


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Alla samhällen är inte genompräglade av rasism.

Kan du inte komma med ett exempel på något samhälle som inte har någon form av rasism i sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

fast de antirasisterna finns inte!

Jo. Nu ska jag ta till något jag aldrig gjort förrut, nämligen tolkningsföreträde.

Är du själv av utomeuropéiskt ursprung och uppfattar att det finns en sån rasistisk/eurocentrisk attityd bland vissa antirasister i sverige, och i media?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: Kan du inte komma med ett exempel på något samhälle som inte har någon form av rasism i sig?

Går man på gatan i valfri stad utsätts man oftast inte för rasism så att säga att det är normalt över hela världen vore enbart ett försök att normalisera rasism. Att det finns någon form av rasism överallt är en helt annan sak.


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Är du själv av utomeuropéiskt ursprung och uppfattar att det finns en sån rasistisk/eurocentrisk attityd bland vissa antirasister i sverige, och i media?

nepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nepp

vad grundar du ditt påstående på, att sån rasism inte finns?


   
SvaraCitera

lmaomynigga: vad grundar du ditt påstående på, att sån rasism inte finns?

att vad för rasism inte finns?
det enda jag säger är att du förtalar antirasister för det finns ingen som säger att inga andra än vita kan vara rasister. om de säger något så är det att inga andra än vita kan vara rasister i sverige men det vill jag egentligen inte heller hävda att de säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

att vad för rasism inte finns?
det enda jag säger är att du förtalar antirasister för det finns ingen som säger att inga andra än vita kan vara rasister. om de säger något så är det att inga andra än vita kan vara rasister i sverige men det vill jag egentligen inte heller hävda att de säger.

Oavsett vad de säger, så likgiltigar många rasism som inte är vita>icke-vita. Alla vill bara snacka om att vita europeer är onda, och resten är det synd om. Bitch please, ingen snackar om att turkarna mördade armenier. Alla snackar bara om att vita har förtryckt icke-vita i urminnestider trots att icke-vita förtryckte varandra och engelsmän var de första som förbjöd slaveriet.


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Oavsett vad de säger, så likgiltigar många rasism som inte är vita>icke-vita. Alla vill bara snacka om att vita europeer är onda, och resten är det synd om. Bitch please, ingen snackar om att turkarna mördade armenier. Alla snackar bara om att vita har förtryckt icke-vita i urminnestider trots att icke-vita förtryckte varandra och engelsmän var de första som förbjöd slaveriet.

vad spelar det här för roll? vart vill du komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

vad spelar det här för roll? vart vill du komma?

du ser inga problem med att man inte tar rasism på allvar om det inte kommer från vita? Glad


   
SvaraCitera

lmaomynigga: du ser inga problem med att man inte tar rasism på allvar om det inte kommer från vita? Glad

vad har det för bäring på rasism i sverige hurvida kineser är rasistiska mot svarta i kina?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: vad har det för bäring på rasism i sverige hurvida kineser är rasistiska mot svarta i kina?

man gör skillnad på folk och folk


   
SvaraCitera

lmaomynigga: man gör skillnad på folk och folk

då tar vi det igen: vad har det för bäring på rasism i sverige hurvida kineser är rasistiska i kina?


   
SvaraCitera