Aviseringar
Rensa alla

Blir jag sjuk av att inte städa hos mig


Ämnesstartare

Jag diskar aldrig, det är ständigt ett berg av disk över hela mitt kök. Jag dammsuger en gång i månaden, då väldigt slarvigt. Jag tvättar sällan mina kläder.

Jag vädrar åtminstone varje dag.

Finns det någon risk att jag drabbas av olika sjukdomar till följd av detta eller är det bara skitsnack? Jag menar, människan har ju levt utan dammsugare och rent porslin i tusentals år.


   
Citera
Ämnesstartare

Brk g:

Jag menar, människan har ju levt utan dammsugare och rent porslin i tusentals år.

Fast oftast inte i samma miljö som vi gör idag.. Vet inte om du kan bli verkligt sjuk, men det är väl möjligt (?).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Fast oftast inte i samma miljö som vi gör idag.. Vet inte om du kan bli verkligt sjuk, men det är väl möjligt (?).

Nej det är sant, det fanns heller inga avgaser innan människan utvecklade det moderna hemmet, och vi hade bättre tillgång till syre.

Kanske bör jag skaffa mig ett par krukväxter som kan tillgodose mitt syrebehov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Nej det är sant, det fanns heller inga avgaser innan människan utvecklade det moderna hemmet, och vi hade bättre tillgång till syre.

Kanske bör jag skaffa mig ett par krukväxter som kan tillgodose mitt syrebehov?

Om du inte här ett öppet fönster, eller bra AC i hemmet vore det nog bra.
Ett annat alternativ är ju förstås att städa lite mer, och bli av med skiten, men antar att du redan förkastat denna tanke?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Ett annat alternativ är ju förstås att städa lite mer, och bli av med skiten, men antar att du redan förkastat denna tanke?

Jag tänker inte städa då jag anser att städning inte är kompatibelt med min psykologi, såtillvida jag inte är drogpåverkad eller annars försatt i ett avvikande tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Jag tänker inte städa då jag anser att städning inte är kompatibelt med min psykologi, såtillvida jag inte är drogpåverkad eller annars försatt i ett avvikande tillstånd.

Rätt där! Avskyr själv att städa, och har det ganska så rörigt och skitigt i mitt rum [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utöver disken, njä. Var lortig, om du så önskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ifall du märker att du blir sjuk mer ofta så kanske du behöver fundera på att städa lite oftare. eller helt enkelt ta centralstimulanta utan att ha något bättre att göra, så blir det gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Rätt där! Avskyr själv att städa, och har det ganska så rörigt och skitigt i mitt rum [crazy]

Ja, det är oerhört påfrestande att städa, speciellt då man som jag har vissa ryggproblem. Jag börjar dock misstänka att dessa beror på min brist på aktivitet i armarna, då jag förutom att sitta vid datorn endast promenerar och gör armhävningar.

Skrämd av en kvist:

Utöver disken, njä. Var lortig, om du så önskar.

Jag är lortig med stolthet och njuter av att tänka på hur min lukt plågar de av samhället korrumperade renlighetsfascister som omger mig.

mörv:

ifall du märker att du blir sjuk mer ofta så kanske du behöver fundera på att städa lite oftare. eller helt enkelt ta centralstimulanta utan att ha något bättre att göra, så blir det gjort.

Då jag befinner mig i en pinsamt inaktiv livssituation har jag för närvarande som princip att inte använda stimulerande eller bedövande rusmedel, detta för att undvika missbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Jag är lortig med stolthet och njuter av att tänka på hur min lukt plågar de av samhället korrumperade renlighetsfascister som omger mig.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir deprimerad när hemmet är stökigt lägenheten speglar det inre jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rekommenderar dig att försöka hålla rent i kök och badrum iaf, där kan det bli bakteriehärder om man inte städar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Då jag befinner mig i en pinsamt inaktiv livssituation har jag för närvarande som princip att inte använda stimulerande eller bedövande rusmedel, detta för att undvika missbruk.

aha. då får vi hoppas att du inte utsätter dig för större mängd kvalsteravföring och bakterier än ditt immunförsvar klarar av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

blir deprimerad när hemmet är stökigt lägenheten speglar det inre jag

Jag har för många negativa tankar för att städa.

Tilda1988:

rekommenderar dig att försöka hålla rent i kök och badrum iaf, där kan det bli bakteriehärder om man inte städar

Okej. I mitt badrum blir det inte särskilt smutsigt, köket är däremot en smärre katastrof då merparten av mitt porslin och därtill flera andra köksredskap (tratt, bunkar, lock, stavmixer, m.m.) är smutsigt och täcker stora delar av kökets avlastningsyta. Jag har också havregryn och annat på golvet.

mörv:

aha. då får vi hoppas att du inte utsätter dig för större mängd kvalsteravföring och bakterier än ditt immunförsvar klarar av.

Det tycker jag verkligen att vi ska.

Jag har märkt en viss humörförändring till det bättre då jag vid ett fåtal tillfällen tagit mig an all disk i ett svep, men jag vill gärna tro att denna glädje är falsk varför jag hellre låter disken stå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HATAR folk som har det snuskigt hemma. [cry] Stökigt visst, men är det smutsigt osv så fyfan


   
SvaraCitera