Aviseringar
Rensa alla

Blir ledsen av att bli lämnad


Ämnesstartare

Alla har inte tur med sina päron, har du ingen kompis eller så som du kan sova hos? Hade en kompis när jag var yngre vars morsa mer eller mindre sket fullständigt i honom och han kändes mer som en bror till mig då han var hos mig så ofta. Så löste han situationen iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tala om för henne att du inte alls är det och att du mår dåligt när hon lämnar dig sådär.

Min mamma förstår inte, hon säger "jag klarade mig själv när jag var lietn" trots att hon hade sällskap av 8 familjemedlemmar

Fabwhore:

Alla har inte tur med sina päron, har du ingen kompis eller så som du kan sova hos?

Det är lugnt nu 🙂 pappa sa, efter att han fick höra om att mamma tog hem sin pojkvän, att jag kan flytta till honom redan imorrn han sa "hon tycker om honom mer än dig, du har ingen anledning till att vara där"

isola:

På sitt jobb, hos någon kompis lr ngt typ.

Aha, vad sa hon när hon kom hem & upptäckte att du hade väntat?

Fabwhore:

Så löste han situationen iaf.

Vad bra! 🙂 men, min mamma struntar inte i mig - vi har en komplicerad relation bara, som ingen verkar förstå sig på 😀 inte ens jag & hon förstår, haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Min mamma förstår inte, hon säger "jag klarade mig själv när jag var lietn" trots att hon hade sällskap av 8 familjemedlemmar

Tala om för henne att du inte gör det i alla fall.

Venus:

Aha, vad sa hon när hon kom hem & upptäckte att du hade väntat?

ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

En människa som tvingas uppleva en jobbig situation eller känsla på rutin kommer i princip automatiskt bli kvitt rädslan.[bigsmile]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

En människa som tvingas uppleva en jobbig situation eller känsla på rutin kommer i princip automatiskt bli kvitt rädslan.

eh nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Det är lugnt nu 🙂 pappa sa, efter att han fick höra om att mamma tog hem sin pojkvän, att jag kan flytta till honom redan imorrn han sa "hon tycker om honom mer än dig, du har ingen anledning till att vara där"

Fan va bra![y] Men ändå tragiskt, att höra en sån sak liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabwhore:

Men ändå tragiskt, att höra en sån sak liksom.

Jo men, vet att min mamma inte klarar sig utan mig:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

eh nej

Eh jo, vi pratar inte direkt sadistisk våldtäktstortyr med inslag av dagliga krigstrauman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

Eh jo, vi pratar inte direkt sadistisk våldtäktstortyr med inslag av dagliga krigstrauman.

Eftersom du inte specificerade din hobbypsykologiteori så kan du mycket väl mena att man kommer över rädslan för sådant också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Eftersom du inte specificerade din hobbypsykologiteori så kan du mycket väl mena att man kommer över rädslan för sådant också.

Var väl dum nog att anta att folk kan applicera logik, och inte behöver någon som förklarar självklarheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

Var väl dum nog att anta att folk kan applicera logik, och inte behöver någon som förklarar självklarheter.

Det är fortfarande ingen självklarhet att man slutar vara rädd för saker som man vid upprepade tillfällen utsätts för, vad det än gäller.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Då är du nog ensam hemma mer än de flesta ( gissar jag ).

skämtar du? tror det på sin höjd var en natt om året ingen av mina föräldrar var hemma när jag var i tonåren (innan det såg de ju alltid till att någon annan (vuxen) sov över hos oss den natten dessutom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Bör jag bli ledsen eller är det bara själviskt?

Blir också lämnad när jag gråter och känner mig rädd. Vet hur det är [sad]

Så nej, du är inte konstig. Det är självklart att man vill ha tröst. Förstår mig inte på människor som gör så.. Absolut, vissa vill vara själva när de gråter, men det finns även de som inte vill det. Vi tex. Jag anser att man alltid kan fråga personen som gråter, om den vill vara ifred eller om den vill ha någon hos sig. Så gör iaf jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Blir också lämnad när jag gråter och känner mig rädd. Vet hur det är

Så nej, du är inte konstig. Det är självklart att man vill ha tröst.

[love]


   
SvaraCitera