Aviseringar
Rensa alla

Blir Left4Dead ett av världens bästa spel?


Ämnesstartare

Robbin:

Kommer det inte på PS3?

Du får ju little big planet. [crazy] Be happy !


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Du får ju little big planet. [crazy] Be happy !

Äh, det intresserar mig inte [rolleyes]
Dock så kanske jag borde kolla in varför alla är så hypade.
Jag vet inte ens vad det är för sorts spel x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Dock så kanske jag borde kolla in varför alla är så hypade.
Jag vet inte ens vad det är för sorts spel x)

<333.

Fast de borde ha gjort det till wii för att fler skulle ha köpt det. Ni PS3 personer är för coola för det. [no-no]


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Fast de borde ha gjort det till wii för att fler skulle ha köpt det. Ni PS3 personer är för coola för det.

Wii skulle inte klarat det spelet ens, och PS3 har 3-4 bra exklusiva spel, PS3 är failad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

Wii skulle inte klarat det spelet ens, och PS3 har 3-4 bra exklusiva spel, PS3 är failad.

Mm wii hade inte klarat det pga grafiken. Men om den skulle kunna klara av den och det kom till wii så skulle fler ha köpt det.


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

<333.

Ser faktiskt rätt kul ut ^^
Får köpa det då.

Tennsoldaten:

Fast de borde ha gjort det till wii

[no-no]


   
SvaraCitera

Tennsoldaten:

Mm wii hade inte klarat det pga grafiken. Men om den skulle kunna klara av den och det kom till wii så skulle fler ha köpt det.

ja, för Wii är en dålig konsoll som också bara har ett fåtal exklusiva spel, resten är multikonsoll spel som ser sämre och spelar sämre än Xbox360 och PS3 motparten.

och dem bra spelen till Wii är bara förstahands spel, det finns kanske ett bra 3:dje hands spel, no more heroes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

Wii skulle inte klarat det spelet ens

Banta grafiken till Super Mario Galaxy-nivå, och det vore fortfarande i princip samma spel och fortfarande vrålsnyggt [no-no]


   
SvaraCitera

Comhem:

Banta grafiken till Super Mario Galaxy-nivå, och det vore fortfarande i princip samma spel och fortfarande vrålsnyggt

1 ord : Fysik, Wii har en processor på 733 Mhz, med fysiken i LBP skulle antagligen Wii krascha för att sen explodera i i 7000.3645 bitar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

Fysik, Wii har en processor på 733 Mhz, med fysiken i LBP skulle antagligen Wii krascha för att sen explodera i i 7000.3645 bitar.

Troligtvis inte. Wii skulle galant klara Havok-motorn och då får man fysik som mer än duger. Jag vill inte ens påstå att LBP har så pass bra fysik att det blir en grundpelare för spelet som inte kan bantas.


   
SvaraCitera

Comhem:

Troligtvis inte. Wii skulle galant klara Havok-motorn och då får man fysik som mer än duger. Jag vill inte ens påstå att LBP har så pass bra fysik att det blir en grundpelare för spelet som inte kan bantas.

Jo, för det har vi sett i andra spel som har stödjats av Havok på Wii, den suger. Havok är bra om den görs på rätt sätt. Anyway, som jag sa så tror jag att det inte skulle blitt lika bra, tänk bara friend codes -.-

Hela Wii är bara en gimick i princip, och Nintendo har redan avfyrat allt krut dem hade med sina stora titlar, så vad nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

Hela Wii är bara en gimick i princip, och Nintendo har redan avfyrat allt krut dem hade med sina stora titlar, så vad nu?

Jaha, du är sådan du. Själv så ser jag Wii som den perfekta komplement-konsolen till en 360 eller PC. Eller tvärtom. PS3 är den konsol som i princip inte har några egna spel alls av kvalité. Den har istället försökt fylla ut bristen på spel med mediafunktioner. Där är den riktiga gimmicken.


   
SvaraCitera

Comhem:

Jaha, du är sådan du. Själv så ser jag Wii som den perfekta komplement-konsolen till en 360 eller PC. Eller tvärtom. PS3 är den konsol som i princip inte har några egna spel alls av kvalité. Den har istället försökt fylla ut bristen på spel med mediafunktioner. Där är den riktiga gimmicken.

Det har du helt rätt i, PS3 har som jag redan sagt i ett annat inlägg inga riktigt bra spel som är exklusiva. Jag ser dock Wii som en stor Gimick pågrund av dess speciella kontroll som bara har blivit en gimick i många spel som bara är pålagd för att det är Wii. Många spel, till och med förstahands spel spelas mycket lättare och skönare med GC kontrollen, tänk Brawl.

Jag ser Xbox360 som den bästa spelkonsollen, med många bra spel och en helt fenomenalt skön kontroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv ser jag Wii:s revolutionerande kontroll som en viktigare nyhet till spelvärlden än högupplöst grafik. Hade heller inte förväntat mig annat än att den inte skulle användas perfekt från början.

TwiZtah:

Jag ser Xbox360 som den bästa spelkonsollen, med många bra spel och en helt fenomenalt skön kontroll.

Jag har inte mycket till övers med en konsol som nästan enbart har spel som också finns till PC och en gravt föråldrad kontroll som knappt går att använda i FPS.
Dessutom så har Microsoft förstört mycket av den speciella känslan med att spela på konsol (att en konsol nästan alltid fungerar, medans PC:s nästan alltid krånglar) genom att de gjorde den av sopavfall som rasar ihop efter två timmar.

Dessutom så är 360 överlägset dyrast i längden, pga den enorma dolda kostnad som ligger i det hutlöst dyra Live Guld-läget.


   
SvaraCitera

Comhem:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag vet inte om jag ens vill försöka pröva mig på det... Jag har nåt emot det[tard]


   
SvaraCitera