Aviseringar
Rensa alla

Blir man klassad som bisexuell då??


Ämnesstartare

Dom flesta av oss har ju fått lära sig att är man kille/tjej och tycker om det motsatta könet så är man något som vi kallar för heterosexuell. Eller killar/tjejer som gillar samma kön är homosexuella och de som gillar både och är bisexuella.
Är man något ut av detta så kan man tänka sig att ha ett förhållande med de könet med andra ord.

Men om man bara är intresserad av att testa något sexuellt med samma kön, men kan INTE tänka sig att ingå i ett seriöst förhållande eller liknande.
Man är endast ute efter något nytt och kanske spännande. Man har lekt med tanken såpass mycket att det till och med gör en välidigt nyfiken och attraherad av att ha en sexuell akt med samma kön.

Blir man klassad som bisexuell då eller kan man känna detta och vara helt heterosexuell ändå?[rolleyes]

Vad tycker du? Känner du igen detta fenomen själv?


   
Citera
penja

Kan känna igen mig, men anser inte att man behöver definiera det.


   
SvaraCitera
penja

Kan känna igen mig, men anser inte att man behöver definiera det.


   
SvaraCitera

Varför måste du definiera det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Varför måste du definiera det?

Nja egentligen så finns det inga måsten någonstans, men jag är mest nyfiken på om andra skulle göra det eller om de känner igen sig i det..


   
SvaraCitera

Tror att det ibland delas upp mellan sexualitet och typ "emotionalitet". Det vill säga, du kanske bara blir kär i motsatt kön, heteroemotionell, men samtidigt så tänder du på båda kön och är bisexuell. Men, vad är poängen med att definiera det egentligen, du är som du är helt enkelt. [cute]


   
SvaraCitera
penja

Aa det är nog bra förklaring. Bisexuell, men heteroemotionell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tror att det ibland delas upp mellan sexualitet och typ "emotionalitet". Det vill säga, du kanske bara blir kär i motsatt kön, heteroemotionell, men samtidigt så tänder du på båda kön och är bisexuell. Men, vad är poängen med att definiera det egentligen, du är som du är helt enkelt.

Bra sagt faktiskt.. och ja, precis man är ju inget annan än den man föddes till:) Tack för bra svar![smile]


   
SvaraCitera

man är inte bög bara för man suger av en kompis 😛

har testat att ha sex med en tjej bara för att jag tycker man måste prova allt, men killar vinner ändå.. Ser mig inte som bi bara för det..


   
SvaraCitera

Ja. Vore man 100% heterosexuell skulle man aldrig ens tanka tanken att ligga med samma kön.


   
SvaraCitera

penja:

Aa det är nog bra förklaring. Bisexuell, men heteroemotionell

This, yes!


   
SvaraCitera

hmm alltså så här ser jag på de och som jag fattar de hela. allat så även om man inte vill ha ett förhållande eller om man inte har känslor så är man ju homo bi eller hetro

är du en tjej som har sex eller är med killar så är du ju heterosexuell

är du en kille som har sex eller är med tjejer så är du ju heterosexuell

är du en tjej som har sex eller är med tjejer så är du ju homosexuell

är du en kille som har sex eller är med killar så är du ju homosexuell

är du en tjej som har sex eller är med killar och tjejer så är man ju bisexuell

är du kille som har sex eller är med tjejer och killar så är man ju bisexuell


   
SvaraCitera

jag definierar mig som homo, men har ändå gjort sexuella saker med två tjejer bara för att prova..
Så ser mig inte som bi för det..


   
SvaraCitera

Alltså jag kan inte fatta varför ni ska sätta lappar på allt! Kan man inte bara vara sexuell???


   
SvaraCitera

Utoin:

om man bara är intresserad av att testa något sexuellt med samma kön, men kan INTE tänka sig att ingå i ett seriöst förhållande eller liknande.
Man är endast ute efter något nytt och kanske spännande. Man har lekt med tanken såpass mycket att det till och med gör en välidigt nyfiken och attraherad av att ha en sexuell akt med samma kön.

Blir man klassad som bisexuell då eller kan man känna detta och vara helt heterosexuell ändå?

låter bikuriöst och möjligen bisexuellt. beror på hur stark den sexuella åtrån är.


   
SvaraCitera