Aviseringar
Rensa alla

Blir man tvungen att betala böter ändå?


Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Står ju även "Kaniner får ej hållas med andra gnagare än marsvin", detta trots att kaniner bär på bordetella bronchiseptica som är dödlig för marsvin (samt att kaniner ju ofta faktiskt beter sig aggressivt om de tvingas bo med andra individer). SÅ jävla värdelöst.

Vet kaniner som har sparkat av ryggraden på sin marsvins "kompis" också, blä. [cry]

Luna Lovegood:

Ska vi starta ett uppror mot L80?[wink]

Gärna, ahaha! Har funderat på att göra någonting åt detta, vet dock inte hur man skall gå till väga. [n]

Luna Lovegood:

Vadå varför kan du inte kastrera kaninerna? Du måste följa rekommendationerna trots att de är värdelösa vet du väl?[no-no][no-no][no-no][no-no][wink]

*springer iväg och sätter ihop alla kaniner*


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Vet kaniner som har sparkat av ryggraden på sin marsvins "kompis" också, blä. [cry]

Åh fy fan. Är inte förvånad dock. Min ena kanin verkligen älskar marsvinen, men de får bara träffas genom galler. 3kg kanin kan nog göra både det ena och det andra mot 1kg marsvin. Hon och den andra kaninen (något överviktig dvärgvädur[blush]) råkade komma ut samtidigt, dvärgväduren var i chock i flera dagar efteråt...[sad]

Geigerzähler:

Gärna, ahaha! Har funderat på att göra någonting åt detta, vet dock inte hur man skall gå till väga. [n]

Facebook? Haha.[crazy]

Geigerzähler:

*springer iväg och sätter ihop alla kaniner*

[y][y]


   
SvaraCitera

...om det rådet gäller... innebär det då att jag skulle få böter för att mina marsvin inte går ihop med kaninerna också?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

...om jag låter dryg så är det icke min mening.

DU låtr allti dryg ! [tard][tard][tard]
skujja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar mycket logiskt att du ska få böter för att du inte låter dina kaniner tortera varandra [y]


   
SvaraCitera

Kablash__:

DU låtr allti dryg ! [tard][tard][tard]
skujja

Kärlek på dig med.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

3kg kanin kan nog göra både det ena och det andra mot 1kg marsvin.

Definitivt!

Luna Lovegood:

Hon och den andra kaninen (något överviktig dvärgvädur[blush]) råkade komma ut samtidigt, dvärgväduren var i chock i flera dagar efteråt...[sad]

Min lilla lejonhona (ca 1,3kg) bet min stora dvärgvädurshona (fet, 2,5kg) riktigt illa i läppen. Hon var också jättekonstig och rädd i flera dagar, stackare. [sad]

Luna Lovegood:

Facebook? Haha.[crazy]

Har svårt att se att någon skulle bry sig. [blush]

Luna Lovegood:

..om det rådet gäller... innebär det då att jag skulle få böter för att mina marsvin inte går ihop med kaninerna också?

Tydligen så hade det varit inspektörer under en utställning/djurmarknad som hade gett folk böter för att kaninerna inte hade sitthylla och gnagpinnar i utställningsburarna... Det är ju helt tokigt hur de hittar på en massa svammel, däremot förstår jag om de gav böter när kaninerna uppenbarligen led, ex. när vissa hade dem stående ute i solen utan skugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Verkar mycket logiskt att du ska få böter för att du inte låter dina kaniner tortera varandra [y]

Verkligen! [y] Älskar hur bra L80 är utformad.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Min lilla lejonhona (ca 1,3kg) bet min stora dvärgvädurshona (fet, 2,5kg) riktigt illa i läppen. Hon var också jättekonstig och rädd i flera dagar, stackare. [sad]

[sad]

Geigerzähler:

Har svårt att se att någon skulle bry sig. [blush]

Haha jag med.[crazy]

Geigerzähler:

Tydligen så hade det varit inspektörer under en utställning/djurmarknad

;S
Fick mig dock att tänka på att man nog bör säga åt folk att ta med något som marsvinen kan gömma sig bakom/i till NM, för dit lär det säkert komma djurinspektörer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Fick mig dock att tänka på att man nog bör säga åt folk att ta med något som marsvinen kan gömma sig bakom/i till NM, för dit lär det säkert komma djurinspektörer.

Ja, gör det!


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, gör det!

Har sagt till min mamma att hon ska meddela övriga i styrelsen så att de får annonsera ut det (mamma sitter i styrelsen för norrort, stolt[blush]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Har sagt till min mamma att hon ska meddela övriga i styrelsen så att de får annonsera ut det (mamma sitter i styrelsen för norrort, stolt[blush]).

Önskar att min mamma tyckte att mina kaniner var mer än bara "äckliga pissråttor" som hon så snällt kallar dem. [sad]


   
SvaraCitera

Du ska verkligen inte behöva böta för det! Visst det är bra att ha kaniner tillsammans men om man inte har haft det ifrån början så är det ju djurplågeri att sätta ihop dom när dom är vuxna, kaniner som är så revirhävdande.
Jag har två kaniner i samma bur, en kastrerad hane och en hona. Jag köpte hanen först och hade honom i ett halvår, sen köpte jag honan som unge och det har gått hur bra som helst.
Jag känner en som har en kastrerad hane som vi har vaktat ibland. Då har jag provat att ha honan och honom tillsammans men det går inte, hon bara rider på honom hela tiden. Men det är inte så att dom gör illa varandra men det skulle ju kunna bli så om man lät dom vara tillsammans.

Det hade kanske ingenting med saken att göra men nej du ska verkligen inte behöva böta för att du sköter dina kaniner helt rätt. Det står ju att dom BÖR hållas i par eller grupp, inte att dom MÅSTE.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Önskar att min mamma tyckte att mina kaniner var mer än bara "äckliga pissråttor" som hon så snällt kallar dem. [sad]

[sad]

unbroken_91:

Visst det är bra att ha kaniner tillsammans

Varför är det bra?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unbroken_91:

Det hade kanske ingenting med saken att göra men nej du ska verkligen inte behöva böta för att du sköter dina kaniner helt rätt. Det står ju att dom BÖR hållas i par eller grupp, inte att dom MÅSTE.

Ja, precis.

unbroken_91:

Jag har två kaniner i samma bur, en kastrerad hane och en hona. Jag köpte hanen först och hade honom i ett halvår, sen köpte jag honan som unge och det har gått hur bra som helst.

Ja, men jag kan ju inte ha kaninerna tillsammans och definitivt inte kastrera dem efter som att jag avlar.


   
SvaraCitera