Aviseringar
Rensa alla

Blir ni också less på musik?


Smilen
Ämnesstartare

Jag känner bara just nu att en lång paus från musiken skulle nog vara bra. Alltså man orkar inte hur länge som helst. Man/Jag blir knäpp på musiken och jag finner ingen vilja att spela ens mina favoritlåtar längre. 

Känner ni också att musik kan vara tröttande? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Klarar mig inte utan musik, kunde inte ens sova utan musik förr, fick paniiik och kände mig emptyOskyldigOskyldig


   
SvaraCitera

Kan nog inte bli less på musik, snarare på folk som gillar "fel" musik dock. Mycket pengar går till skit :/ sabbar mkt. Men musik är riktigt jävla underbart.


   
SvaraCitera

Kan lessna på viss musik men då byter jag bara till något annat


   
SvaraCitera
grov
 grov



   
SvaraCitera

Aldrig ,jag kan bara bli less på hur ljudet låter samt kass musik 😛 
Musiken kan aldrig bli tråkig om man har riktigt bra grejer och lyssna med ,men humöret spelar stor roll också! 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Klarar dock inget längre uppehåll ändå, men visst kunde det behövas.


   
SvaraCitera

vill ha det tyst i perioder, vila öronen lixom


   
SvaraCitera

spela/skapa eller lyssna på? jag har lätt för att bli less på skapande, vad gäller lyssnande är det snarare så att det går i perioder vilka genrer jag lyssnar mest aktivt på, så får rätt mycket variation där också. men det är rätt skönt att inte jobba med musik på daglig basis 16 timmar om dygnet, som jag gjorde rätt länge. sånt blir tröttsamt efter ett tag, även om det absolut har sin charm att förbittras över att handskas med musik för att man måste snarare än för att man personligen gillar den. så har jag personligen känt ibland som tekniker och producent, när jag gjort det aktivt. men att lyssna på, nej, så känner jag nog aldrig mer än max ett dygn, även om det ibland kan vara trixigt att komma fram till vad jag egentligen vill lyssna på.

en sak dock, jag har märkt att min musiksmak inte lämpar sig för att slentrianlyssna på kollektivtrafik när jag är själv, lyssnar till 99% på sånt som gör mig deprimerad när jag sitter ensam på tunnelbanan och är less på skiten. skulle behöva någon mindre introspektiv playlist som får såna situationer att bli mer hanterbara. som tur är inträffar dylika situationer sällan för mig.


   
SvaraCitera

Ja, det händer,. 


   
SvaraCitera

ja men sällan, nästan alltid ngn genre som matchar humöret så länge en in är råtrött efter evigheter utan sömn typ 


   
SvaraCitera

Jag har faktiskt radion (P4) på hela dagarna. Både på jobbet och hemma ända tills jag sätter på TVn. 

Musik gör mig avkopplad och glad. Dessutom kör jag musik direkt från mina hdd. 


   
SvaraCitera

Jag hade en ganska lång period på flera månader - kanske år - där jag inte lyssnade på musik. Jag hade inget tålamod och tyckte det var en distraktion som störde de andra sakerna jag höll på med. Men så av en händelse lyssnade jag på en låt för någon vecka sedan och jag kände hur jag diggade med. Och det var startskotten för en ny musiklyssnarperiod för mig. Nu är jag inne i det igen. Det hjälper att jag nu också har hittat lite musik som jag tycker är bra. Men jag säger inte nej till en paus om man bara känner att musik är i vägen. Either way is fine.


   
SvaraCitera

Aldrig


   
SvaraCitera