Aviseringar
Rensa alla

Blir rumpan hårdare om man tränar den?!?!


Ämnesstartare

Zodd:
Det är antagligen bara om du skulle banta ner dig till en väldigt låg fettprocent som du skulle få en hård rumpa. Så träna på och oroa dig inte.

Tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

men den blir ej det så squata på

Säkert?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123:

Säkert?

Ja. Jag knäböjer (eller squata) som utgör ca 90% av min kroppsliga vikt och vad jag kan känna är den mjuk och ser fast ut så inga problem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

Ja. Jag knäböjer (eller squata) som utgör ca 90% av min kroppsliga vikt och vad jag kan känna är den mjuk och ser fast ut så inga problem. 

Jaha, tack för svaret 🙂 hur många squats (minst) behöver man göra per dag för att få större och fastare ass? Liksom rumpan blir väl större och inte bara fastare p.g.a squatsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rumpor är sexiga saker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123:

Jaha, tack för svaret 🙂 hur många squats (minst) behöver man göra per dag för att få större och fastare ass? Liksom rumpan blir väl större och inte bara fastare p.g.a squatsen?

Hur många du behöver göra...alltså det är helt individuellt. Menar du att träna rumpan med gymredskap eller bara göra det hemma eller? Du kanske kan göra ett tiotal, typ 40, varje dag om du gör det utan vikter. För att rumpan behöver växa måste du också ge den vila, men om du nu kör utan vikter är det inget du behöver tänka på.

När du gör knäböj(squats) så stimulerar du den gluteus-muskeln som ligger längst ner i rumpan, vilket gör den fast. Går du djupare ner i böjen så stimulerar du de andra rumpmusklerna som gör den större och lite bredare. Så ja, den blir större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:

Muskeltränar hon rumpan?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

nej

Ok, det var bara en undran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bränn fett för det första! Har dock läst nånstans att tjejer har lättare att lägga på sig just nedanför midjan än upptill. Ska tydligen ha med östrogenet att göra på nåt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Bränn fett för det första! Har dock läst nånstans att tjejer har lättare att lägga på sig just nedanför midjan än upptill. Ska tydligen ha med östrogenet att göra på nåt sätt.

Är smal, men förstod fortfarande ej vad du menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123:

Är smal, men förstod fortfarande ej vad du menade.

Googla det då. Östrogen är motsatsen till testosteron. Alltså det som gör tjejer...tjejiga. För mycket testosteron gör en till en stark och självsäker alfahanne medan för mycket östrogen gör en grinig och hormonrubbad. Exakt vad det har att göra med att man blir fläskig på just det området vet jag inte, som sagt bara skumläst.


   
SvaraCitera