Aviseringar
Rensa alla

BLIR SÅ ARG


Ämnesstartare

Såg denna annons på blocket:

"Nu säljer Wilma sin kanin för att köpa en liten kaninunge istället.Den är jättelugn o fin.Ring för mer info.0911-245152"​ http://www.blocket.se/pitea/Lugn_o_fin_kanin_34222844.htm?ca=1_11&w=0

BLIR SÅ FÖRBANNAD på föräldrar som låter sina barn hålla på så. Det är förfan levande varelser och det är en förälders ansvar att lära sina barn att respektera djur och få dem att förstå att det inte är en leksak som man bara kan byta ut när man känner för det.

Kaninungen kommer också att bli vuxen, ska de sälja och köpa ny kanin HELA TIDEN!? Det är så JÄVLA FEL. [mad] Tänk er själv att behöva byta familj flera gånger för att någon tröttnat på en eller anser att man inte är lika liten och söt längre. [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

GE UNGEN ETT GOSEDJUR ISTÄLLET, pissföräldrar...


   
SvaraCitera

[sad][love] Har lust att köpa den. Synd att jag flyttar om åtminstone ett år, är inte gångbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människor fungerar på de där viset. de där med respekt för andra varelser har aldrig varit vår starka sida.


   
SvaraCitera

Skulle vara fint att ha någon att krama på och applicera ömhet på lite. Skulle kela med den i min säng.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Skall skaffa någon art av överkeligt husdjur när jag får möjlighet till't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Har lust att köpa den. Synd att jag flyttar om åtminstone ett år, är inte gångbart.

Ja, jag med. Har ju min frigående kille som ska få sällskap sen men han är än så länge okastrerad och jag vill verkligen inte ha honom/henne i bur. [sad]

OF 5:

människor fungerar på de där viset. de där med respekt för andra varelser har aldrig varit vår starka sida.

Det är INTE okej. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Skulle vara fint att ha någon att krama på och applicera ömhet på lite. Skulle kela med den i min säng.

Algot brukar sova med mig i sängen. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öh vafan. jag trodde det var ett skämt.
hon var seriös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är i chocktillstånd
var tvungen att höra om det var på riktigt

:S:S:S:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

hon var seriös

FAN SÅ SJUKT!!! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att fler ska ringa! Jag har mailat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

människor fungerar på de där viset. de där med respekt för andra varelser har aldrig varit vår starka sida.

Fel. Framförallt i sverige har vi haft starka traditioner med bundenhet till djur. Varenda lantgård har i stort sett en katt för att ta ett exempel?

Ontopic: beklagligt. Ska man hålla på så varje gång ungen växer till sig så får man byta rätt friskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Fel. Framförallt i sverige har vi haft starka traditioner med bundenhet till djur. Varenda lantgård har i stort sett en katt för att ta ett exempel?

Fast det är inte "för att ha katt" utan för att inte ha gnagare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte på hur man egentligen ska förmedla sitt perspektiv till en sådan människa.
Det känns ganska svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar att läsa annonser på blocket när det gäller djur, får ont i magen.


   
SvaraCitera