Aviseringar
Rensa alla

Blir så jävla arg på han.


Ämnesstartare

Det finns en kille i min klass som jag blir så jävla irriterad på.

Idag så slog han till mig när vi slutade skolan. Jag vart såklart förbannad och tog stryptag och slängde in han i dörren men sen tog han tag i mig och dunkade mitt huvud i golvet 1 - 2 ggr och jag fick typ en liten flash kändes det som men det var inget farligt, kommer ihåg mycket så det är nog inte ngt farligt. Läraren kommer och allt avbryts.

Men jag är inte så biffig som alla andra, har små händer och är bara 1.57 vilket inte är så stort.

Jag blir bara arg och vill bara få ett slut på detta och få lite respekt av han genom att visa att såhär kan han inte faktiskt hålla på genom att ta något grepp eller att på något sätt få respekt från han.

Så, hur ska man göra för att slåss? Självförsvar och så. Har inget intresse av att gå i en självförsvarskurs.

Hur ska jag gå tillbaka? Har redan tagit sönder min jacka och min bok som jag skrivit i som jag har test på imorgon.. gah.


   
Citera

Du ska inte slåss. Du ska prata med din lärare och säga åt denne pojke att bete sig som folk. Svär lite också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du?

Sparka han i nötterna [y]


   
SvaraCitera

knulla hans mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

benzi:

å lite respekt av han genom att visa att såhär kan han inte faktiskt hålla på genom att ta något grepp

Det funkar inte så. Ignorera honom.


   
SvaraCitera

du kan få låna min AK-47a, den kan nog banka in lite vett i hans tröga skalle[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men han har hotat & skrikit & varit allmänt taskig mot mig det senaste halvåret. Vad ska jag göra? Fler tips?


   
SvaraCitera

benzi:

gah.

som marielle skriver, ignorera honom
men om han attackerar dig så är självförsvar kanske nödvändigt. använd då inte mer våld än vad som krävs, alltså inte mer än vad han använder, kanske lite mer för att försäkra dig om att han inte kan göra något. var i alla fall aldrig den som börjar.


   
SvaraCitera

Knarko:

kanske lite mer för att försäkra dig om att han inte kan göra något.

Nej [no-no]


   
SvaraCitera

du som ska bli fritidsledare, råda till sådant. fyfy


   
SvaraCitera

isola:

Nej [no-no]

isola:

du som ska bli fritidsledare, råda till sådant. fyfy

det har vi lärt oss av en som utövar kampsport/självförsvar ;D

inget jag rekommenderar men för att rädda sig själv är det bättre att försvara sig än inte göra något alls och riskera att få skador för livet.


   
SvaraCitera

Knarko:

det har vi lärt oss av en som utövar kampsport/självförsvar ;D

Fast det gäller inte i skolor [no-no]

Knarko:

inget jag rekommenderar men för att rädda sig själv är det bättre att försvara sig än inte göra något alls och riskera att få skador för livet.

Fast nu är det ju ingen galen yxmördare vi talar om. Bättre att han knuffar bort honom och går därifrån, annars så tar det aldrig slut.


   
SvaraCitera

isola:

Fast det gäller inte i skolor [no-no]

varför skulle det inte gälla där?
får man inte försvara sig på skolan??

isola:

Fast nu är det ju ingen galen yxmördare vi talar om. Bättre att han knuffar bort honom och går därifrån, annars så tar det aldrig slut.

vad säger att en unge på 13-15år inte kan göra såpass svår skada, oavsett om den blir bortknuffad och ignorerad, som en mördare skulle kunna?


   
SvaraCitera

Knarko:

varför skulle det inte gälla där?
får man inte försvara sig på skolan??

Jo, men man får inte

Knarko:

alltså inte mer än vad han använder, kanske lite mer

Man får knuffa bort, men inte mer.

Knarko:

vad säger att en unge på 13-15år inte kan göra såpass svår skada, oavsett om den blir bortknuffad och ignorerad, som en mördare skulle kunna?

Beror ju på hur och vad han gör, men skulle ju hellre möta en våldsam unge i början av tonåren än en våldsam vuxen man.


   
SvaraCitera

isola:

Jo, men man får inte

detta påminner om en diskussion med ett j.v 😉
om man nu får det men inte får det, får man det då eller får man inte det? bestäm dig 😉

isola:

Man får knuffa bort, men inte mer.

I självförsvar gäller mer än sådär

isola:

Beror ju på hur och vad han gör, men skulle ju hellre möta en våldsam unge i början av tonåren än en våldsam vuxen man.

Som vuxen kanske men inte som barn själv. Grabben är ändå 13 år


   
SvaraCitera