Aviseringar
Rensa alla

blir så rädd, varför?


Ämnesstartare

om jag är med nära nån kille jag gillar drar jag mig altid undan om han närmar sig mig. med mina vänner kan jag prata om hur jag vill strula med den eller så, men när det börjar närma sig blir jag rädd och drar mig undan.

vad kan det bero på?


   
Citera
Ämnesstartare

vill lägga till att jag har inga problem att ta kontakt med killen och prata och så, men när det kommer till det fysiska, det är då det inte går längre...


   
SvaraCitera

personligen tycker jag att det är dumt att strula och hålla på.

Ska man hålla på med sådant ska man göra det i ett förhållande där man vill satsa på något som håller livet ut med personen i fråga och inte med någon som man bara gör det med på fyllan (inte bara sex jag snackar om nu utan allt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utveckla gärna hur du menar. Känner du dig obekväm, eller är du osäker...?


   
SvaraCitera

flopsy:

vad kan det bero på?

tidigare jobbiga händelser?


   
SvaraCitera

Kanske inte är redo för'et än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

tidigare jobbiga händelser?

jag kan inte minnas att jag varit med om någon jobbig händelse, som har med det här att göra. det skulle ju annars kunna vara en bra orsak...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Kanske inte är redo för'et än.

men jag vill ju, och innan känns allt så bra...


   
SvaraCitera

Lav89:

Ska man hålla på med sådant ska man göra det i ett förhållande där man vill satsa på något som håller livet ut med personen i fråga och inte med någon som man bara gör det med på fyllan (inte bara sex jag snackar om nu utan allt)

bra talat [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Känner du dig obekväm, eller är du osäker...?

jag vet inte riktigt. det blir lixom bara som en stor sten i magen och jag får inte luft. det kanske är nervositet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

Ska man hålla på med sådant ska man göra det i ett förhållande där man vill satsa på något som håller livet ut med personen i fråga och inte med någon som man bara gör det med på fyllan (inte bara sex jag snackar om nu utan allt)

för det första skulle jag aldrig göra något på fyllan eftersom jag inte ens dricker. och sen fattar jag verkligen inte det här att man måste vara i ett förhållande om man bara vill hångla lite eller så, så länge det är ömsesidigt. och lixom hela livet, man måste få prova sig fram. jag kommer nog inte hitta "den" rätta när jag är 15...


   
SvaraCitera

flopsy:

en fattar jag verkligen inte det här att man måste vara i ett förhållande om man bara vill hångla lite eller så, så länge det är ömsesidigt. och lixom hela livet, man måste få prova sig fram. jag kommer nog inte hitta "den" rätta när jag är 15...

1. du skulle bara veta hur stor betydelse kyssar har när det verkligen görs på rätt sätt.
2. livet ska man prova sig fram i men på rätt sätt
3. inte? jag känner flera som är 50+ som varit med sin partner sedan de var 14-15. och de är lika kära idag säger dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

3. inte? jag känner flera som är 50+ som varit med sin partner sedan de var 14-15. och de är lika kära idag säger dem

jag tror inte man kan vara kär i samma person så länge. jag tror man kan älska varandra, så som man älskar sin bästa vän eller förelder. innerligt.

men kärlek tror jag inte håller så länge, sorry.


   
SvaraCitera

flopsy:

jag tror inte man kan vara kär i samma person så länge. jag tror man kan älska varandra, så som man älskar sin bästa vän eller förelder. innerligt.

men kärlek tror jag inte håller så länge, sorry.

du får ett helt annat svar från dem. skyll dig sj om du inte hittar ditt livs kärlek ngn gång då du inte tror på den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

du får ett helt annat svar från dem. skyll dig sj om du inte hittar ditt livs kärlek ngn gång då du inte tror på den

ja, jag ska skylla mig själv.

men jag vill ha nån det pirrar i magen när jag träffar och det ska vara spännande. inte jämt samma gammla vanliga i 60år typ. jag tror att det är svårt att behålla kärleken vid liv med någon man delar en vardag med...


   
SvaraCitera