Aviseringar
Rensa alla

Blockera?


Ämnesstartare

Link:

Som sagt så är forumet till för alla och det skulle bara bli dåligt om folk kunde blockera varandra lite hur som helst.

vad har forumet med det att göra? man ju kan fortfarande skriva i alla trådar, man kan bara inte skriva till en specifik person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

vad har forumet med det att göra? man ju kan fortfarande skriva i alla trådar, man kan bara inte skriva till en specifik person.

Du menar alltså att personen inte kan citera dig? annars kan den ju bara skriva utan citeringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Du menar alltså att personen inte kan citera dig?

ja 🙂

Link:

annars kan den ju bara skriva utan citeringen.

aa fast då ser man inte det :p ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

ja 🙂

Då kan ju personen bara skriva öppet i tråden ändå, då är det väl bättre att bara ignorera inläggen?

Regn:

aa fast då ser man inte det :p ..

Var ju just det. Forumet är till för alla, vore det kul om alla skulle blockera dig tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Då kan ju personen bara skriva öppet i tråden ändå, då är det väl bättre att bara ignorera inläggen?

Nej, det är irreterande att se att den personen citerar dig hela tiden.

Link:

Var ju just det. Forumet är till för alla, vore det kul om alla skulle blockera dig tycker du?

asså jag menade att "JAG" inte ser att den personen har skrivt till mig i tråden [tired] inte att det inte syns i tråden.
varför skulle alla blocka mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uruselt förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Nej, det är irreterande att se att den personen citerar dig hela tiden.

Låt bli att svara på hans/hennes inlägg istället, spammar personen oavbrutet ändå så anmäl.

Regn:

varför skulle alla blocka mig?

Antingen kanske de finner dig störande eller så missbrukar de bara funktionen. Nu skrev jag bara "om".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Låt bli att svara på hans/hennes inlägg istället, spammar personen oavbrutet ändå så anmäl.

det är bättre att blocka den personen och inte se att den citerar dig för t.ex om man ser citeringen och ser vad personen har skrivit kanske man känner att man måste skriva tillbaka .. och det är bättre att bara blocka en person ist för att anmäla? om man anmäler så riskerar den personen att bli avstängd.

Link:

Antingen kanske de finner dig störande eller så missbrukar de bara funktionen. Nu skrev jag bara "om".

om de fann mig störande skulle det vara ok att de blockade mig, det skulle ändå inte göra en stor skillnad att jag inte kan citera några personer. jag kan fortfarande skriva fritt i forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

det är bättre att blocka den personen och inte se att den citerar dig för t.ex om man ser citeringen och ser vad personen har skrivit kanske man känner att man måste skriva tillbaka ..

Du behöver inte skriva tillbaka, ingen tvingar dig.

Regn:

och det är bättre att bara blocka en person ist för att anmäla? om man anmäler så riskerar den personen att bli avstängd.

Det är bättre att ignorera, att folk yttrar sig allmänt är inte emot reglerna. Sen behöver inte den anmälde bli avstängd utan bara kanske bli tillsagd eller få en varning.

Regn:

om de fann mig störande skulle det vara ok att de blockade mig, det skulle ändå inte göra en stor skillnad att jag inte kan citera några personer. jag kan fortfarande skriva fritt i forumet.

Nu gäller det då inte bara dig, det gäller oss alla. Och jag gillar inte iden, och jag verkar inte vara ensam om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Du behöver inte skriva tillbaka, ingen tvingar dig.

men kul o se att en person som hela tiden stör dig citerar dig 24/7.. bättre om man inte vet vad den personen skriver om dig/till dig. då bryr man sig inte.

Link:

Nu gäller det då inte bara dig, det gäller oss alla. Och jag gillar inte iden, och jag verkar inte vara ensam om det.

vad exakt är det du inte gillar med iden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

men kul o se att en person som hela tiden stör dig citerar dig 24/7.. bättre om man inte vet vad den personen skriver om dig/till dig. då bryr man sig inte.

Regn:

vad exakt är det du inte gillar med iden?

Jag gillar den inte eftersom att jag tycker att det är barnsligt, "buhu jag vill inte se att andra skriver till mig".

Byt sida om du nu ogillar så många medlemmar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Jag gillar den inte eftersom att jag tycker att det är barnsligt, "buhu jag vill inte se att andra skriver till mig".

Byt sida om du nu ogillar så många medlemmar här.

du är helt ute och cyklar nu, jag ogillar inte många användare, varför tror du det?
Och om man kan blocka nån på pm borde man kunna blocka samma person på citat.
det är faktigst du som är barnslig om du tror att man blockar användare "bara för att". och varför ska man byta sida bara för att nån stör en? det är bättre att man blockar för man kanske fortfarande vill hänga på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

du är helt ute och cyklar nu, jag ogillar inte många användare, varför tror du det?

Allt besvär för 1-2 användare?

Regn:

Och om man kan blocka nån på pm borde man kunna blocka samma person på citat.

Nej eftersom PM rör endast två personer privat, som ingen annan ska kunna se i vanliga fall heller. Alla ser citeringarna i forumen.

Regn:

det är faktigst du som är barnslig om du tror att man blockar användare "bara för att".

Är jag barnslig för att jag tror att andra skulle kunna göra det av den anledningen?

Regn:

och varför ska man byta sida bara för att nån stör en? det är bättre att man blockar för man kanske fortfarande vill hänga på forumet.

Eftersom du är en av de få som vill införa den här iden. Varför ska vi anpassa oss efter dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Allt besvär för 1-2 användare?

vadå allt besvär?

Link:

Alla ser citeringarna i forumen.

vad gör att man måste kunna få citera alla? man kan ju fortfarande skriva vad man vill på själva tråden, och man kan citera på ett annat vis att man kopierar det någon har skrivit och svara under det, om man nu känner att man måste citera :S

Link:

Eftersom du är en av de få som vill införa den här iden. Varför ska vi anpassa oss efter dig?

vadå anpassa er efter mig? på vilket sätt anpassas ni efter mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

vadå allt besvär?

Skapa en tråd och införa en ny funktion endast för att du vill undvika 1-2 personer.

Regn:

vad gör att man måste kunna få citera alla?

Det är ett diskussionsforum öppet för alla?

Regn:

och man kan citera på ett annat vis att man kopierar det någon har skrivit och svara under det

Citeringsfunktionen finns för att man ska kunna citera på det sättet.

Regn:

vadå anpassa er efter mig? på vilket sätt anpassas ni efter mig?

Som jag skrev så är du nog en av de få som vill införa detta. Varför skulle administratörerna fixa denna funktion bara för dig? Majoriteten vill nog vara utan.


   
SvaraCitera