Aviseringar
Rensa alla

Blodbrist, hade 40 i blodvärde, vad innebär detta? varför har hon det?


Ämnesstartare

Min flickvän ligger på sjukhuset för blodbrist. Hon har mått illa på sommarjobbet och spytt någon gång, Så hon uppsökte läkare för att ta reda på de var.
Hon fick veta att hon hade 40 i blodvärde och man ska väll ligga runt 120. Fick åka omedelbart till sjukhuset och fick en blodtransfusion. Hon har totalt nu fått 1.2 L blod beräknas få 600 ml till. I morse hade hon 68 efter hon hade fått ca 600 ml efter första dagen. fick ytterligare 600ml idag, så totalt 1200ml nu.
Hon har varit vit i ansiktet och kroppen fast hon har solat. Och känt sig väldigt mätt efter maten samt att hon blir yr ibland.
Vad är det för fel? läkarna berättar inget och hon ska genomgå en gastroskopi imorgon? och om detta nu visar magsår, när beräknas hon komma hem samt hur lång behandling är detta?
Om det inte är magsår vad kan det då vara? Hon känner sig förövrigt precis som vanligt.
Vi ska åka till Grekland den 16:e, kan denna resa genomföras från hennes sida?

Tacksam för snabbt och bra svar

Mvh


   
Citera

Tjejer blöder varje månad, året om oftast i flera dagar har jag hört. [shake]


   
SvaraCitera

Smart move att fråga fjortisarna på UM om medicin-frågor..[ops]


   
SvaraCitera

Dåren:

Tjejer blöder varje månad, året om oftast i flera dagar har jag hört. [shake]

Man får nog blöda ganska ofta om kroppen inte skall hinna producera nytt blod imellan dock ;>


   
SvaraCitera
kachin

tjillivippen:

Vad är det för fel?

för lågt blodvärde....................... ät mer blodpudding


   
SvaraCitera

Buddah:

Man får nog blöda ganska ofta om kroppen inte skall hinna producera nytt blod imellan dock ;>

aha ok tak för d1 smartta svar1 [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dåren:

Tjejer blöder varje månad, året om oftast i flera dagar har jag hört.

Tjejer är så korkade, fattar inte hur dom kan lyckas slå sej så dom börjar blöda varje månad[shake]


   
SvaraCitera

kebu12:

Tjejer är så korkade, fattar inte hur dom kan lyckas slå sej så dom börjar blöda varje månad

tror dom flesta har aspergers syndrom alltså dom har dålig motorik och slår sig just därför. tråkit va? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon har AIDS. Ägd.


   
SvaraCitera

Dåren:

aha ok tak för d1 smartta svar1 [bigsmile]

Så lite så, nu kan du gå och bajsa!


   
SvaraCitera

Dåren:

tror dom flesta har aspergers syndrom alltså dom har dålig motorik och slår sig just därför. tråkit va?

rätt kul ändå och rätt åt dom tycker jag, jävla horor[smile] hört att dom blöder från samma ställe varje gång också, borde väl fatta tillslut att dom måste göra något annorlunda för att inte slå sej där[shake]


   
SvaraCitera

Buddah:

Så lite så, nu kan du gå och bajsa!

tack papa


   
SvaraCitera

Hon måste ha ett präktigt magsår om hon tom måste få blodtransfusion [chocked]
Jag har haft magsår o gjort gastrsoskopi, när ja hade det kräktes jag oftast 2 timmar efter jag ätit och mådde illa jämt.
Sen fick jag medicin mot det och skulle äta mat utan kryddor, det blev bra på ca en månad.


   
SvaraCitera

kebu12:

rätt kul ändå och rätt åt dom tycker jag, jävla horor hört att dom blöder från samma ställe varje gång också, borde väl fatta tillslut att dom måste göra något annorlunda för att inte slå sej där

haha eller hur. hur blåsta får man lov att vara? [shake] man tycker att dom ska lära sig men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej


   
SvaraCitera

Dåren:

haha eller hur. hur blåsta får man lov att vara? man tycker att dom ska lära sig men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

haha skönt att det finns fler som känner som jag[crazy] hade typ hatat tjejer om det inte vore för att dom blöder och får ont, men tack var det så är dom rätt roliga, korkade jävlar[smile]


   
SvaraCitera