Aviseringar
Rensa alla

Blodbrist, hade 40 i blodvärde, vad innebär detta? varför har hon det?


kebu12:

haha skönt att det finns fler som känner som jag hade typ hatat tjejer om det inte vore för att dom blöder och får ont, men tack var det så är dom rätt roliga, korkade jävlar

he-he jag gillarom för att dom är enkla att få i säng [wink][crazy]


   
SvaraCitera

Dåren:

he-he jag gillarom för att dom är enkla att få i säng

hehe förstår vad du menar[wink] Dold text: förstår inte hur du menar, säg hur du gör, snälla[blush]


   
SvaraCitera

kebu12:

Dold text:

äh d e ju bara å fälla? :S


   
SvaraCitera

Dåren:

äh d e ju bara å fälla? :S

och sen lägga sej på dom, trycka ner dom, ta av dom och en själv kläderna och sen stoppa in snoppen?[cute]


   
SvaraCitera

kebu12:

och sen lägga sej på dom, trycka ner dom, ta av dom och en själv kläderna och sen stoppa in snoppen?

va vad fan snackaru om? [shake] menade att dom e svagar än en själv så det är jätteenkelt att butta ner dom i sängen [shake][confused]


   
SvaraCitera

Dåren:

va vad fan snackaru om? menade att dom e svagar än en själv så det är jätteenkelt att butta ner dom i sängen

ehm, va, nä, pratade om något annat....hehe[blush]


   
SvaraCitera

kebu12:

ehm, va, nä, pratade om något annat....hehe

snuskhummer [shake]


   
SvaraCitera

Dåren:

snuskhummer

du skall bara veta hur det känns att vara p53 och vara bland så många unga härliga tjejer på det här forumet, klart man blir lite sugen[wink]


   
SvaraCitera

kebu12:

du skall bara veta hur det känns att vara p53 och vara bland så många unga härliga tjejer på det här forumet, klart man blir lite sugen

a d e klart [crazy][wink]


   
SvaraCitera

Dåren:

a d e klart

mm just det[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att ni är så trevlig och håller er till ämnet, om ni inte har en aning, vad gör ni då här? Jag är inte helt dum heller. Ni förstår inte hur pass allvarlig frågan är. Och Ni skulle inte skratta och göra allt till åtlöje om det var ni själva som var drabbade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjillivippen:

vad gör ni då här?

Berättar att du har AIDS.[bigcheers]


   
SvaraCitera

Hej. 🙂 Ett normalt blodvärde är som du sa vid 120. Det kan vara en form av leukemi när blodvärdet sjunker så mycket. Det låter dock inte troligt i det här fallet då hon inte hade några andra symtom. Eftersom det är benmärgen som bildar de röda blodkropparna så kan det vara något problem med dem. Gifter och mediciner kan hämma deras arbete.

Äter hon tillräckligt mycket järn och vitamin B? De behövs i produktionen.

Jag skulle gissa på att det är flera orsaker. Kanske röker hon? Det hämmar även det produktionen. Annars skulle det kunna vara att hon naturligt har en stor mensblödning samtidigt som hon har magsår. Hon kanske även har någon inflammation i kroppen nu. Det skulle ju kunna vara något sådant.

Njursvikt kan också leda till lågt blodvärde men det låter ju inte så sannolikt heller.

Sen vet jag inge mer. Du kanske borde fråga läkaren? Hoppas de går bra för er!


   
SvaraCitera

Alltså jag hade 50 i blodvärde förra veckan. Och jag las inte in, fast dom tyckte nästan att jag skulle det men grejen är att, Nej jag tror inte ni behöver ställa in er resa. Fast är det magsår så är det ju iof skijobbigt, jag fick inte äta fast föda på sex veckor när jag hade det. Hoppas hon inte har magsår iaf.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera