Aviseringar
Rensa alla

blodpropp


Kaayi
Ämnesstartare

Badade isvak med skolan i onsdags och jag har tydligen fått en blodpropp i benet. Är det nått särskilt man ska tänka på eller göra?
Image


   
Citera
Kaayi
Ämnesstartare

​här


   
SvaraCitera

ser blodproppar ut så?


   
SvaraCitera

ser ut som ett blåmärke


   
SvaraCitera

Krya på dig [sad]


   
SvaraCitera

har du fått medicin?


   
SvaraCitera

har du nu fått en blodpropp bör du uppsöka läkare och få lämplig medicin.


   
SvaraCitera

medicin är nog bra att få.... om det nu är en blodpropp


   
SvaraCitera

Uppsöka en läkare och fråga denne.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

var till sjukan som skickade vidare oss till ett annat och där har jag nu varit över natten.. ingen vet riktigt vad det är och jag fick fler och fler under dagen.. tagit massa prover för massa olika saker.. man får bara vänta och se 🙂


   
SvaraCitera

Visste inte att blodproppar visade sig i form av blåmärken.
Blåmärken uppstår ju när blodkärl brustit, inte klonkat igen.
Är iof ingen läkare.

Hoppas det går bra.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

antrax:

r br

första läkaren sa att det kunde vara blodpropp och sen har varje läkare sagt olika saker, haha.. har inte en blekaste asså 🙂


   
SvaraCitera

Uh konstigt ställe att få blodpropp på, om den inte är gigantisk. Hade du haft blodpropp där hade ditt ben svullnat och rodnat så in i bomben, just där har du även bara en stor artär, den delar sig på tre senare nere vid knäet. Hoppas inte jag har fel 😛 lycka till, uppdatera också är du schysst när du fått veta vad.


   
SvaraCitera

Det låter ju leukemi:igt, ITB:igt, ÄS:igt eller stress:igt [no-no]


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Jaggz:

nte ja

varje gång jag skriver här så försvinner det... ok, anyway.
for in samma dag in till lasarettet och genomgick massa underökningar och fick lämna 4-5 rör med blod som dom skulle testa för reumatiska sjukdomar och allt vad det nu var inkl urinprov. sen fick jag åka hem efter en natt med observation. det blev fler och fler blåmärken under dagen men det var inte "ännu mer" på morgonen efter och då fick jag åka efter att ha lämnat ett till prov för att kolla mig för blödarsjukan (någon typ?) och efter en vecka ville dom ha ännu mer blod för att dom kanske hade hittat något på det där "blödarprovet". och nu har dom konstaterat att det är nått med det så nu den 27 ska jag tillbaka till lasarettet och skicka blodprover till typ stockholm och/eller lund för att dom ska kolla på det.

.. AA!


   
SvaraCitera