Aviseringar
Rensa alla

Blodpudding på människoblod


Ämnesstartare

Satt och drack öl med lite vänner häromkvällen och diskuterade möjligheten att göra egen blodpudding, bokstavligt talat. Hittade lite historier på nätet, men inget som talar till dess nackdel egentligen om man vill pröva. 

Om vi utgår från att vi alla intresserade (typ tre personer) ser till att gå till blodcentralen först för blodprov och ser till att det är lugnt på smittofronten, finns det några egentliga risker med det hela? Vi har halvt övertalat en vän som är läkare att se över hela proceduren, så det lär ju bli så kliniskt det kan bli i ett kök. 

Vad bör man oroa sig för? Någon som har tips på roliga andra rätter man gör med blod? Lär inte bli några större mängder oavsett, tror vi tänker oss typ tre deciliter per person.


   
Citera
Ämnesetiketter

alltså... nä. alltså. nej nej nej jag tycker det här är så äckligt. Det här slår fan mycket. nej nej nej nej nej nej nej nej. Nog för att min blodrädsla har blivit så sjukt mycket bättre de senaste två åren men alltså nejj. Jag vill inte vara i den här tråden mer hej


   
SvaraCitera

NEJ BARA NEJ 


   
SvaraCitera

NEJ


   
SvaraCitera

OK JAG GÅR NU


   
SvaraCitera

Fingerprints: nä.

Fingerprints: nej nej nej

Fingerprints: nej nej nej nej nej nej nej nej

Fingerprints: nejj

Fingerprints: NEJ BARA NEJ

Fingerprints: NEJ

Fingerprints: Jag vill inte vara i den här tråden mer hej

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
alltså... nä. alltså. nej nej nej jag tycker det här är så äckligt. Det här slår fan mycket. nej nej nej nej nej nej nej nej. Nog för att min blodrädsla har blivit så sjukt mycket bättre de senaste två åren men alltså nejj. Jag vill inte vara i den här tråden mer hej

Jag som tänkte bjuda på't om du har vägarna förbi Malmö igen snart. Rodnar


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Jag som tänkte bjuda på't om du har vägarna förbi Malmö igen snart. Rodnar

eh nä juste, jag kan inte komma då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

eh nä juste, jag kan inte komma då.

Måste inte äta. 

Men srsly, on topic plz. På något diskussionsforum pratade någon om något enzym i människoblodet som vi inte kan processa riktigt. Har ett svagt minne om att man pratar om något liknande i filmen Fight Club. Någon som har koll på hur det där funkar?


   
SvaraCitera
mynona

Intressant och avantgarde och dekadent, Wiemarrepubliken. 


   
SvaraCitera

ser ej hur det är spännande, grisblod har ju en hel del gemensamt med människoblod. 

räknas det som kannibalism att äta blodpudding som är gjort på människoblod?  


   
SvaraCitera
reben

e väl bättre det än att ni tar från en gris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: räknas det som kannibalism att äta blodpudding som är gjort på människoblod?  

Ingen aning

reben:
e väl bättre det än att ni tar från en gris

Eller hur, väldigt eko-reko


   
SvaraCitera

Ja det är dåligt att äta det. Men forskare är så dåliga så dom har inte kommit på det än. Och ingen här kommer att tro på mig heller. Så strunt i mig bara..


   
SvaraCitera

Edinburgh: Ingen aning

hmmmmmm 

sdfdsfsdfdsf.jpg


   
SvaraCitera