Aviseringar
Rensa alla

Blodssytrar


Ämnesstartare

Hur gör man för att bli "blodsbröder" eftersom det inte går att bara skära upp tummarna o trycka dem mot varandra eftersom blodet bara flödar ut hela tiden. Och är det farligt om man inte har någon blodsjukdom?
Så jag bara undrar om det är nån som vet hur man gör. Tacksam för svar


   
Citera

skär er i händerna och sen ett hårt handslag, följs gärna upp med test för blodsmitta


   
SvaraCitera

mens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
skär er i händerna och sen ett hårt handslag, följs gärna upp med test för blodsmitta

om man icke har en blodsmitte sedan innan, är det då möjligt att man kommer få det?


   
SvaraCitera

Registrerad: om man icke har en blodsmitte sedan innan, är det då möjligt att man kommer få det?

Det vore rätt otroligt, tror jag, har inte stenkoll direkt, om det finns spår av något som orsakar blodsmitta på kniven som används eller så kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Det vore rätt otroligt, tror jag, har inte stenkoll direkt, om det finns spår av något som orsakar blodsmitta på kniven som används eller så kanske

så det borde alltså inte göra så mycket om man tog en kökskniv som typ e avsköljd efter att man har skurit rå kyckling med? För det var det vi gjorde. 


   
SvaraCitera

Registrerad: så det borde alltså inte göra så mycket om man tog en kökskniv som typ e avsköljd efter att man har skurit rå kyckling med? För det var det vi gjorde.

Det vore rätt efterblivet då den knappast är desinficerad, men det vet du nog om du skrev ett så precist exempel på hur man gör fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Det vore rätt efterblivet då den knappast är desinficerad, men det vet du nog om du skrev ett så precist exempel på hur man gör fel

Vännta kallar du meg för efterblivän eler? Om dett er nån som e effter så er det väll du dinn 0a


   
SvaraCitera

Har hört att det inte är bra.. alls.. speciellt om ni har olika blodgrupper

nej


   
SvaraCitera

Inget att rekommendera. Som linnea säger är det illa om ni har olika blodgrupper, eftersom blodet då kan koagulera och stänga igen blodkärl. Dock rör det sig om så små mängder och det borde inte vara någon större fara.


   
SvaraCitera

Fasiken:
mens

Haha +1


Ser inget positivt med att skära upp sina handflator tyvärr. Kanske bara är jag.


   
SvaraCitera

Ha så kul med blodförgiftning, tur är finns det antibiotika o sånt så ni överlever ju 


   
SvaraCitera

byt tampong 


   
SvaraCitera
reben

tvätta såren ordentligt sen.
egentligen ganska dumt o göra det med händerna, mkt smuts o så. men finns väl inget annat ställe


   
SvaraCitera

Registrerad:

Vännta kallar du meg för efterblivän eler? Om dett er nån som e effter så er det väll du dinn 0a

King


   
SvaraCitera