Aviseringar
Rensa alla

Blöder av p-piller!


PollyPop:

Dom vita är ju sockerpiller, men dom måste man ju käka för att få sin mens. Men det är bara att käka på, alla tabletter ska tas, sen börja på ny karta. 😉

Okej tack 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

men dom måste man ju käka för att få sin mens

fast man får ju mens även om man inte tar dem.
däremot har jag hört olika åsikter huruvida man är skyddad om man tar dem. Vissa säger att de inte har någon effekt, andra säger att dom är precis lika viktiga som övriga piller vilket låter mest logiskt. I och med att om man är oskyddad i en vecka (eller vad det är) om man totalt missar ett piller.. Och om man inte tar sina sockerpiller borde ju resultatet bli att man inte är skyddad?

Har du koll?[blush]


   
SvaraCitera
ziiesh

PollyPop:

Är detta vanligt? [confused]

Väldigt vanligt att blöda annorlunda än man brukar när man börjar med p-piller. Ge det någon månad så blir det bra sen, annars löser du det med barnmorskan [y]


   
SvaraCitera

PollyPop:

11 dagar sen

Jag blöde i en månad, och gav upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäbä:

Har du koll?[blush]

Jag har läst om dom första 21:a pillrerna bygger upp ett skydd så man är skyddad i en vecka. Men sockerpillerna hjälper en att komma ihåg bara, eftersom det finns p-piller som det bara är 21st på en karta, men då ska man ju ha ett uppehåll på en vecka, och sen börja på nästa karta. [wink]

Det jag vill säga, om du äter p-piller är du skyddad hela tiden! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

julia1:

Jag blöde i en månad, och gav upp.

Jag blödde i 25 dagar sen funkar allt perfekt! [smile]

Det kan va så i början, hoppas du hittade en trivsam lösning med något preventivmedel! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ziiesh:

Väldigt vanligt att blöda annorlunda än man brukar när man börjar med p-piller. Ge det någon månad så blir det bra sen, annars löser du det med barnmorskan [y]

P-piller är kanon när man kommit igång med det! [smile]


   
SvaraCitera
ziiesh

PollyPop:

P-piller är kanon när man kommit igång med det! [smile]

precis [smile]


   
SvaraCitera

PollyPop:

Jag blödde i 25 dagar sen funkar allt perfekt!

Det kan va så i början, hoppas du hittade en trivsam lösning med något preventivmedel!

Joofan, jag vet.. tar ett tag.. Jag har jävla tålamod! Men just där med mens i 4 veckor palllade jag inte 0_0

jag får pröva någonting nytt eller pröva igen =)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera