Aviseringar
Rensa alla

Blöder efter sex


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän började ha sex för ca en månad sen och det känns jättebra för oss båda. Men efter varje gång så blöder jag, inte kraftigt och inte så lite så att man inte lägger märke till det. Men det är riktigt jobbigt!

Vi har kanske haft sex runt 10 ggr och blödningen kommer dagen efter och fortsätter 2-3 dagar framåt. Någon utav er där ute som har samma problem?

Vad kan det vara egentligen? Allergisk mot kondomer? Kom han emot min livmoder alldeles för hårt? Dåliga blodkärl? Skaver? Har ingen aning själv, så är väldigt tacksam för seriösa svar!


   
Citera
Ämnesstartare

gör det ont under sexet? vet att du skrev att det känns bra men ibland kan det nog göra både och..[crazy]

iaf så borde du kolla upp. tror det är rekommenderat att kolla upp blödningar från underlivet som inte är mens.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kolla upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har någon här sett Se7en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Jag och min pojkvän började ha sex för ca en månad

En viktig fråga är huruvida du har haft sex innan du hade sex med din (nuvarande) pojkvän. Alltså: har du haft sex förut? Om ja, har det hänt att du blödit då också?

Det låter som att du inte har haft sex innan du hade det med din pojkvän men jag var tvungen att fråga ändå. Jag antar också att du varit utan mens gångerna du haft sex.

I alla fall. Du borde nog kolla upp det. Jag googlade lite och till och med ​Veckrevyn tycker att du ska gå och kolla upp det (de skriver hos en gynekolog, men ungdomsmottagningen borde väl funka också, eller?)

På den finska organisationen FOlkhälsans hemsida besvaras olika frågor om ​sex och blödningar. Folkhälsan skriver att den första gången en tjej har sex och blöder så beror det ofta på mödomshinnan (som, vad jag förstår, finns hos en del, men inte alla, tjejer som inte haft sex). Folkhälsan skriver också att blödningar kan förekomma de närmast följande samlagen efter första, då på grund av bristningar. Jag antar att det är för att kroppen inte är van vid sex...

Men blödningar efter varje samlag? 10 gånger? Det känns inte riktigt hälsosamt. Och så långa blödningar också... hm.

Kort och gott -- KOLLA UPP DET!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

En viktig fråga är huruvida du har haft sex innan du hade sex med din (nuvarande) pojkvän. Alltså: har du haft sex förut? Om ja, har det hänt att du blödit då också?

Jag var oskuld och har alltså inte blödit förut. Har pratat med pojkvännen och han säger att vi måste kolla upp det om det händer en gång till. Jag blöder ju inte längre.. Men antagligen så är det att jag inte är van vid att ha sex.

Kollade också med en doktor via internet och han sa "När någon kommer emot din näsa tillräckligt många gånger i omgångar, då börjar du börja blöda näsblod. När någon kommer emot din livmoder tillräckligt många gånger, då kan du börja blöda därifrån". Något i den stilen, och vi ska absolut kolla upp om det är därför!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

gör det ont under sexet? vet att du skrev att det känns bra men ibland kan det nog göra både och..

Det gjorde ont dom första 3 gångerna, men bara i början. Sen gick det över lika snabbt som det kom. Det var lite ömt efteråt, men gick över efter ca 10 minuter..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

(som, vad jag förstår, finns hos en del, men inte alla, tjejer som inte haft sex)

det är som en krans som är töjbar, den finns på alla men de flesta klarar sig utan blödningar då den blir mer elastisk när man är könsmogen. Tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

könsmogen

Den vidgar sig när man är upphetsad och/eller vaginan lubricerar. [wink] Vid kåthet så öppnas fittan upp och blir djupare [crazy] mums [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

mödomshinnan

[cry][cry][cry][cry][no-no][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska nu till doktorn imorgon och kolla vad som är fel. blöder inte efter sex längre, men har något fruktansvärt ont. var nära på att dra in till akuten sist, förstår inte riktigt vad som är fel.

nu har det gått ut i ryggen så kan inte ligga normalt, pojkvännen gissar på gravid. men vågar inte gissa på det faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Den vidgar sig när man är upphetsad och/eller vaginan lubricerar. Vid kåthet så öppnas fittan upp och blir djupare mums

Vilket sexigt dirty talk, raaawr 😉


   
SvaraCitera

Pissar blod i dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

mödomshinnan

är en myt


   
SvaraCitera