Aviseringar
Rensa alla

Blöder näsblod ofta!


Ämnesstartare

Hej! Jag blöder näsblod ganska ofta, kanske 10 ggr i veckan ibland mer. Oftast så kommer det när jag vaknar, men ibland kan det bara komma helt random. Att jag sitter i klassrummet tex så bara helt random så börjar jag blöda. Är detta normal eller bör jag uppsöka läkare? [shake]


   
Citera

nån gång fick jag höra att det kunde bero på järnbrist. du kan ju alltid kolla upp om det finns något att göra åt det men det är nog ingen fara, mest jobbigt.


   
SvaraCitera

Kan ha med hur man sover att göra oxå, om du t.ex. sover för lite så har du lättare för näsblod... om inte de så har jag bara 1 förklaring till, Sluta peta näsan [wink]


   
SvaraCitera

ololizoz:

helt random

ololizoz:

helt random

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OnT: Skölj näsan regelbundet. Ska tydligen hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog: Finns det typ tabletter för det eller?

Netherlick: Tror inte det är sömnbrist iaf, sover cirkus 10 timmar 😛 Och peta näsan gör jag inte när det händer [shake]

Capture: Med vaddå? Ngt spec eller?


   
SvaraCitera

ololizoz:

Capture: Med vaddå? Ngt spec eller?

Vatten.

PS. Lär dig att citera. DS.


   
SvaraCitera

ololizoz:

enhimmelskdrog: Finns det typ tabletter för det eller?

ah men som sagt, kolla om det är det först [crazy] tror inte det är bra att äta järntabletter om man inte har järnbrist, men jag vet inte


   
SvaraCitera

ololizoz:

ololizoz

Capture:

Lär dig att citera

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha, det var så man citerade 😛 Nu kan jag 😀 haha xD

enhimmelskdrog:

h men som sagt, kolla om det är det först tror inte det är bra att äta järntabletter om man inte har järnbrist, men jag vet inte

Men hur tar man reda på d då?


   
SvaraCitera

ololizoz:

Men hur tar man reda på d då?

man går till sjukhus eller vårdcentral och tar blodprov antar jag [crazy]


   
SvaraCitera

ololizoz:

Är detta normal eller bör jag uppsöka läkare?

Förr blödde jag näsblod jätteofta, bara börja rinna helt plötsligt.
Fick höra att det kan bero på att man växer väldigt mycket (Som man ofta gör i tonåren) ^^ Kanske kan det stämma !? ;P


   
SvaraCitera

har alltid velat blöda näsblod ofta
fått det typ max 5 ggr, pga slag & sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

har alltid velat blöda näsblod ofta
fått det typ max 5 ggr, pga slag & sjukdom.

[confused]

ololizoz:

Är detta normal eller bör jag uppsöka läkare?

Det kan bero på ytliga blodkärl i näsan. Det kan du fixa om du går till en läkare.
Det kan också bero på att näsväggen är sned så att du får för mycket luft på den när du andas (=den blir torr och spricker lätt). Om så är fallet måste du nog operera det. (Läkarna försöker få mig att operera men jag vågar inte xD )


   
SvaraCitera

Gå till läkare och ta prover ist för att lyssna på en massa skrock.


   
SvaraCitera

holy sheeat jag med! blödde asmycket idag. är sömnrelaterat i mitt fall. alltid från högra näsborren. har ej läst tråden pga skitit klart men 1 quote kanske gör att jag kommer läsa den.


   
SvaraCitera