Aviseringar
Rensa alla

Blöder näsblod ofta!


Jag brukar också blöda näsblod rätt ofta, och ännu mer förut. Enligt en läkare jag pratade med då så hade jag ytliga och känsliga blodkärl i näsan.

Tycker att du borde träffa en läkare och se om det finns något att göra åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min syster hade också det problemet som barn/yngre tonåren.

En gång blödde hon konstant i 2 timmar... mamma och hon fick panik och ringde vårdcentralen som fick skicka vårdpersonal hem till oss. De kunde inte göra något åt det heller så hon fick åka in och bränna ihop blodkärlen igen 😛

Hon har bara väldigt känsliga blodkärl, hon har inte märkt någonting på några år nu.

Du borde göra som de flesta säger. Ta tid hos vårdcentralen så kanske du kan få hjälp tills det lägger sig.

Vem vet vad det kan vara för något, vad jag vet så kan det vara vad som helst ju 🙂


   
SvaraCitera

får det när jag ser snygga killar.[blush]


   
SvaraCitera

ololizoz:

Att jag sitter i klassrummet tex så bara helt random så börjar jag blöda.

sover du bra? antar att det blöder rätt mycket då? inget man vill ska rinna ner i halsen direkt.

hur brukar du göra för att det ska sluta? jag har kommit på 1 awesome knep och det är att ge sig själv en kallsup typ.

fräs först försiktigt ut allt blod och sug sen upp vatten ur handen i näsborren som det blöder ut, typ fyll hela hålan osv samt håll för näsvingen så det inte rinner ut. vänta typ 20-70 sekunder beroende på hur kraftigt det är eller upprepa ett par gånger.

man vänjer sig snabbt vid kallsupkänslan. testa kallt eller varmt, tror kallt brukar vara bäst för mig.

edit: styckesnidelning.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nån gång fick jag höra att det kunde bero på järnbrist.

hahh faiilll man får la hjärnbrisdt om man blöderrr mkt såå d e 1 ond cirkel [badgrin]


   
SvaraCitera

variabel:

fräs först försiktigt ut allt blod och sug sen upp vatten ur handen i näsborren som det blöder ut, typ fyll hela hålan osv samt håll för näsvingen så det inte rinner ut. vänta typ 20-70 sekunder beroende på hur kraftigt det är

får rysningar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Homeless:

hahh faiilll man får la hjärnbrisdt om man blöderrr mkt såå d e 1 ond cirkel [badgrin]

ah kanske var det den sa till mig då............. var längesen skyller på det


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ah kanske var det den sa till mig då............. var längesen skyller på det

aa kanske så det var! 😛


   
SvaraCitera

ololizoz:

Att jag sitter i klassrummet tex så bara helt random så börjar jag

seru snygg chey lr?[confused]


   
SvaraCitera

Findus:

[confused]

blod är faschinerande ibland


   
SvaraCitera

undernärd?


   
SvaraCitera

jag lät det blöda nu och samlade upp allt i mina händer, blev typ 1 dl. sen stoppade jag det. ska nog fixa nåt på måndag så jag sllipper


   
SvaraCitera

ololizoz:

Hej! Jag blöder näsblod ganska ofta, kanske 10 ggr i veckan ibland mer

Findus:

Det kan bero på ytliga blodkärl i näsan.


   
SvaraCitera