Aviseringar
Rensa alla

Blogg.se


Ämnesstartare

Hejhej!
Rakt på sak. Jag använder temat "Silentium" och tycker
textsstorleken på rubrikerna åt sidan av inläggen (Kategorier, senaste inlägg mm.)är för liten. Men kan inte ändra det.. Eller vet inte hur man gör!

För hittar inge "navheader" eller om det har något med saken att göra. Tack för svar 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
kachin

Är du inne på Design >> "Redigera Stilmall"?
Ctrl + F och sök navheader så borde den finnas där... om jag inte är helt ute och cyklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar kategorivalet.

OnT: Har du kollat designadinblogg.se? tycker alltid det finns bra förklaringar där.


   
SvaraCitera

Det är för att de inte använder klassen navheader i det temat. Lägg till önskad storlek under #side h4.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera
Åtta

Mrohlsson:

För hittar inge "navheader" eller om det har något med saken att göra.

Här kan du lära dig om hur selektorer fungerar. Du försöker selekta en klass som inte används i uppmärkningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det är för att de inte använder klassen navheader i det temat. Lägg till önskad storlek under #side h4.

Taaaack!! Jag hittade den rubriken och har försökt ändra alla siffror och se om text storleken ändra, men inget händer! Funderar om man kanske måste lägga in en kod och storlek själv. Men vad ska man då skriva??

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

kan du lära dig om hur selektorer fungerar. Du försöker selekta en klass som inte används i uppmärkningen.

Tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera

Mrohlsson:

Taaaack!! Jag hittade den rubriken och har försökt ändra alla siffror och se om text storleken ändra, men inget händer! Funderar om man kanske måste lägga in en kod och storlek själv. Men vad ska man då skriva??

Det är för att font-size inte finns där just nu, du fär lägga till det. Rekommenderar att du lär dig grunderna i HTML och CSS innan du fortsätter.


   
SvaraCitera