Aviseringar
Rensa alla

Bloggare - en maktfaktor!


Ämnesstartare

Aftonbladet verkar ha gett sig in i komedibranschen på sistone. Idag har de ett nytt practical joke om bloggare:

Aftonbladet:

– Vi har jättestor makt, säger Linda Rosing.
/../
– Bloggarna har en otrolig genomslagskraft i dagens läge, säger Stephanie af Klercker, marknadschef på Stureplansgruppen.

Ursäkta, men va? Tror dessa människor verkligen att makt är att låta hela världen ta del av deras pinsamma privatliv, och få leka lite med kändisarna?

Jag blir så trött på dessa människor med överuppblåsta egon.


   
Citera
Ämnesstartare

Så kan man ju se det. Men har man en halv miljon läsare kan man ju enda påverka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka idioter... [zzz]
Men Blondinbella är tillbaka!!! [party]
Dold text: Jag hatar henne och allt hon står för.


   
SvaraCitera

Linda Rosing räknas väl inte som bloggare...
ok om hon också börjat blogga bara för att vara trendig och hålla sig kvar på stureplans innelista, men hon kommer väl ändå alltid ses som B-kändis aka. Bigbrother Linda osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Men har man en halv miljon läsare kan man ju enda påverka.

Visst, om du har en tidning eller annan publikation som ägnar sig åt nyheter. Det enda Blondinbella med vänner kan påverka är vilken affär överklassfjortisar köper sina nya 14-pappjackor från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Dold text: Jag hatar henne och allt hon står för.

Hatar du det faktum att hon vill inge självkänsla hos unga tjejer som mår dåligt också ; ) Eller att hon stöder abkontakt? [crazy]

KID_IS_BACK:

Visst, om du har en tidning eller annan publikation som ägnar sig åt nyheter. Det enda Blondinbella med vänner kan påverka är vilken affär överklassfjortisar köper sina nya 14-pappjackor från.

Njae, mer makt än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Njae, mer makt än så.

Eller inte. Vad för makt snackar du om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Hatar du det faktum att hon vill inge självkänsla hos unga tjejer som mår dåligt också ; ) Eller att hon stöder abkontakt? [crazy]

Det faktum att konsumtionssamhället förstör jorden och gör människor olyckliga.
Det faktum att hon är en prinsessa i detta konsumtionssamhälle.
Det faktum att hon egentligen inte är någonting. Inte smart eller bra på någonting.
Och jag tror att det är bättre att knarka sig lycklig än att läsa Blondinbella.

Jag hatar också att trots att jag inte vill ha något med henne att göra eller hennes blogg - så kan jag inte det. Samhället visar denna iq-befriade, tanklösa idioten överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Ursäkta, men va? Tror dessa människor verkligen att makt är att låta hela världen ta del av deras pinsamma privatliv, och få leka lite med kändisarna?

Jag blir så trött på dessa människor med överuppblåsta egon.

JÄVLAR VAD CASH DE DRAR IN[bigsmile]

Ja men de har makt, men vem bryr sig när det ändå handlar om bara små svaga fjortisar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Eller inte. Vad för makt snackar du om?

Hur de kan påverka människor att göra saker. Ta som tillexempel det att Bella gick ut med att hon blivit våldtagen. Spelar ingen troll om du tror att det var ett pr-trick eller inte, har varit tjejer som anmält fall och mått bättre för att hon gick ut med det.

Sen skulle det inte förvåna mig om unga naiva tjejer påverkas av hennes politiska åskådning. Kanske rent av negativt med tanke på alla äckliga överklassbilder hon har från sina muf-banketter.

Sen är det väl många som har henne som förebild osv. Tränar och äter bra. Satsar på skolan. Det finns mkt bra Bella står för men mkt dåligt med. Eller ja, det beror ju helt på vilken åsikt man själv har.

Men som sagt - det handlar om vad man menar med makt. Men vad menar du med makt då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Det faktum att

Det var mer än pik på att du skrev "allt hon står för". Var inte så seriös men men [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FRA-bloggandet verkade ju ha en viss påverkan i alla fall, men så jävla mycket makt handlar det inte om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart som fan att hon (blondinbella pratar jag om nu, vem fan bryr sig om Linda Rosing?) har makt. Finslipa bara bloggen lite och marknadsför den som en mer politisk blogg än snarare vad-jag-gör-på-fritiden/mat/kläder/politik-blogg, så har vi ju fan Sveriges nästa... Ja, vad fan hon vill bli, klappad och klar. Tänk hur jävla många förvirrade förstagångsröstare hon når ut till. Det finns inte en tjej under 18 som inte vet vem blondinbella är, och om fylleprojekt som Piratpartiet "lyckas", varför inte? Det är rätt skrämmande.


   
SvaraCitera

Har själv läst Linda Rosings Blogg och det är inte alls bra. Tycker i så fall Carolina Gynnings blogg är mycket roligare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[surprised][surprised][surprised]

ska starta en modeblogg o bli mäcktig [shake][censur][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Hatar du det faktum att hon vill inge självkänsla hos unga tjejer som mår dåligt också

Du är bra efterbliven om du tror på det. Hon är fan falskare än hela Miss Universum-tävlingen.

Viljans Triumf:

FRA-bloggandet verkade ju ha en viss påverkan i alla fall

Vad för påverkan, om jag får fråga?

grodanboll_:

har varit tjejer som anmält fall och mått bättre för att hon gick ut med det.

Är man så patetisk bör man begå självmord omgående, för att inte riskera att föröka sig.

grodanboll_:

Sen är det väl många som har henne som förebild osv.

Dock vetefan hur mycket makten att styra korkade fjortisars tankar är värd. Jag hade inte betalat för den, om jag inte drev ett klädföretag.


   
SvaraCitera