Aviseringar
Rensa alla

bloggen att synas på google, hur ?


Ämnesstartare

jag undrar hur man får bloggen att synas på google. t.ex om jag söker på mitt bloggnamn på google, så ska det komma upp en länk till det. vore väldigt tacksam för svar.


   
Citera

ofta någon vill hitta din blogg, finns redan tillräckligt med småtjejer som bloggar[shake]


   
SvaraCitera

fast du kanske har en nude-blogg, isf kan du länka den till mej i pm[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad rolig du är 🙂


   
SvaraCitera

tack[blush]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Min syns då men jag vet inte hur jag gjorde det! Den kommer fram om man söker både Romanticide eller JeayL [blush]

Jag använder mig av Blogspot.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej,tack iallafall 🙂 får försöka hitta.


   
SvaraCitera

Varsågod.


   
SvaraCitera

ibland älskar jag er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_fiiiiia:

jag undrar hur man får bloggen att synas på google. t.ex om jag söker på mitt bloggnamn på google, så ska det komma upp en länk till det. vore väldigt tacksam för svar.

Du kan ju be Google göra så att om man söker på ett visst ord(säg blogg i ditt fall) så kommer din blogg upp högst upp. detta kostar pengar.
Jag har för mig att det är 20kr/klick på din länk.
Det låter kanske inte så dyrt, men om man tänker på hur många sökningar som görs i världen varje dag så kanske du förstår hur dyrt det kan bli.

Om vi tar ett exempel. 20kr/klicket(om den siffran stämmer, jag är osäker) och det blir 10,000 klick = 200,000kr.
säg en miljon klick = 20 miljoner.

dyrt.


   
SvaraCitera

Det tar ett tag från att den skapas tills google upptäcker de den och lägger in den hos sig själv så man kan söka på den. Om den är nyskapad så är det bara att vänta en vecka eller två innan någon kan söka efter den.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Om den är nyskapad så är det bara att vänta en vecka eller två innan någon kan söka efter den.

Det krävs att bloggen har någon har någon relevans samt auktoritet hos google för att komma upp i sökningar. En no-name blogg utan inlänkar från annat än andra no-name bloggar kommer inte att komma på förstasidan utom på sökningar på hennes namn eller bloggens URL.


   
SvaraCitera

Capture:

Det krävs att bloggen har någon har någon relevans samt auktoritet hos google för att komma upp i sökningar

Tänkte skriva detta men hade bråttom till grannen [crazy] men sant [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, och hur får man någon auktoritet hos google ? [confused]


   
SvaraCitera