Aviseringar
Rensa alla

Blyg!


Ämnesstartare

Nu är det så att jag är sjukt blyg och det börjar kännas väldigt jobbigt. [sad]
Jag vågar aldrig räcka upp handen i klassrummet och deltar väldigt sällan i diskussioner. Jag kan bli nervös när jag ska beställa någon mat jag aldrig har beställt förut, för det känns som om de som jobbar där ska typ tycka jag är konstig om jag uttalar saker fel m.m.

Jag kan även bli nervös och tycka det är läskigt att gå fram till främlingar och prata med dem, te.x om jag ska fråga någonting...
Om jag äter ute, så kan jag bli väldigt medveten om att folk sitter och tittar på mig när jag äter, och då måste jag anstränga mig för att "äta rätt", så att folk inte tittar på mig och jag kan absolut inte gå på offentliga toaletter, för jag tycker det är jätte läskigt och pinsamt... [cry]

Det känns även som om människor tittar mer på mig än vad de kanske egentligen gör. Jag vet att människor tittar på mig, pg.a att jag går lite udda, men ibland känns det som om ALLA tittar på mig...

Jag blir så trött på detta, finns det någon som känner igen detta? Vad kan man göra för att slippa så mycket av detta som möjligt?
Tack! [smile]


   
Citera

Det du kan göra är att lte i taget utmana dig själv till att våga och kanske skulle lite kbt hjälpa också. Du kan ju leta upp en kurator i skolan och prata lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

away from um:

Det du kan göra är att lte i taget utmana dig själv till att våga och kanske skulle lite kbt hjälpa också. Du kan ju leta upp en kurator i skolan och prata lite.

Jo, jag ska till kuratorn nu på måndag, så jag ska ta upp det då hade jag tänkt [smile]


   
SvaraCitera

xErr0rx:

Jag vågar aldrig räcka upp handen i klassrummet och deltar väldigt sällan i diskussioner.

Känner igen mig så otroligt mycket igen mig i det där...
i så gott som resten du skrev också, men mest det där. Resten har jag lyckats komma över, till en viss del iaf [rolleyes]


   
SvaraCitera

OLLA HENNE I PANNAN


   
SvaraCitera

oj, detta var vist ingen tråd om någon kille som gillade någon tjej

vad är det som händer med um egentligen?


   
SvaraCitera