Aviseringar
Rensa alla

Blyg pojkvän?


Ämnesstartare

Jag har en pojkvän med ett visst beteende som jag inte riktigt förstår. Han är ovanligt blyg enligt mig. Vi har varit tillsammans i 3 månader, och känner varann rätt bra tycker jag. Problemet enligt mig är att han inte visar några känslor alls när vi ses, han kan vara hur gullig som helst över sms/msn. Skriver hur mycket han tycker om en, älskar och allt. Men han visar ingen som helst fysisk kontakt. Vi kramar om varann när vi ses och säger hejdå, men inget mer. Han säger själv att han inte vågar ta förhållandet vidare till nästa steg, men samtidigt tjatar han om att vi kommer att hamna i ett kompisförhållande om vi inte tar steget vidare snart. Det känns som att han lägger hela ansvaret på mig när det gäller allt. Jag har försökt få lite kontakt med honom fysisk på olika sätt, men de är inget han hakat på direkt. Han drar sig mer undan känns det som.Det känns som att han inte riktigt förstår visa signaler som visar att man ska göra något. Det är just det att han är så ''framåt'' och vågar säga precis vad som helst över sms, men när man väl ses händer det ingenting alls. Han säger att han har som en ''spärr'' som hindrar honom från att ens våga krama mig, eller dylikt. Det får mig att tveka på hans känslor. Han är med tanke på allt 17 år.
Någon som vet varför han beter sig så?


   
Citera
Ämnesstartare

Han låter som ett aspie.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Han låter som en aspie.


   
SvaraCitera

Krama och pussa på han när du känner för det, utan att liksom be om lov först, så kanske han släpper lite.
Visa att du känner dig trygg i hans sällskap, så känner han sig tryggare också.


   
SvaraCitera

Låter ju lite som att du inte vågar heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hakuna matata:

Krama och pussa på han när du känner för det, utan att liksom be om lov först, så kanske han släpper lite.
Visa att du känner dig trygg i hans sällskap, så känner han sig tryggare också.

Det där lät bra [smile]

Sandraass:
Vad tråkigt! Det känns mer som att ni har ett "kompisförhållande". Det är ju tråkigt eftersom ni båda vill mer än så (?) Ni borde verkligen öppna er för varandra (eller rättare sagt HAN borde öppna sig för DIG)
Har du förklarat för honom att det är väldigt, väldigt viktigt för dig att han visar sina känslor (både psykiskt och fysiskt)?
Det verkar inte som att han anstränger sig speciellt mycket. okej att han är väldigt blyg, men han måste VILJA också.
Öva! det är nyckelordet. Det kanske kan kännas konstigt att öva på att visa sina känslor, men det verkar behövas. go for it! säger jag. Sätt er ner, framför varandra, och börja prata. prata om allt möjligt till att börja med. Har han några problem med att se dig i ögonen?
Börja med att säga vad DU känner (även fast du redan har gjort det). Sen säg du till honom att han ska säga vad han känner. Låt det ta sin tid. Det är nog skitsvårt för honom till en början, men vad är det man säger..övning ger färdighet. Jag tror inte att det här är något undantag. Men man måste anstränga sig riktigt mycket för att få till en förändring. Det finns inga genvägar.

lycka till!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt. Kanske borde dejta andra killar för att få honom att känna lite svetslåga under röven liksom? Det är inte så schysst av honom att lägga ansvaret på dig sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta initiativet och gå sakta fram, men vill han inte så vill han inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han låter störd tycker jag, nästan som mig.

men det är väll bara att prata om det förklara för honom att du tycker det är jobbigt. Vill han inte jobba på det så är det bästa att bara g vidare


   
SvaraCitera

Om han är så passiv kanske du helt enkelt ska ta honom. Om du är kapabel. Han kanske vill bli dominerad.

Annars:

OF 5:

Vill han inte jobba på det så är det bästa att bara g vidare

Ansvar och hänsyn kräver engagemang från båda parter. Personligen tycker jag inte om förhållanden där ena parten får för mycket ansvar, det är orättvist. Andra känner sig dock bekväma med den slags rollfördelning och då är det viktigt att visa hänsyn till hur den andre vill bli behandlad. Ansvar, hänsyn och balans mellan dessa. [surprised]


   
SvaraCitera