Aviseringar
Rensa alla

Blyghet - hjälp


Emma22
Ämnesstartare

Hej! Jag mår så fruktansvärt dåligt pågrund av att jag är så blyg.. Ibland är det inget jag tänker på men så kommer det stunder där jag inte kan hantera mig blyghet och blir jätte nervös, t.ex när jag träffar nya människor jag vågar knappt prata, börjar stamma, svettas och vågar inte kolla folk i ögonen. Jag vågar aldrig ta plats och liksom vara i centrum. Jag skulle vara verkligen jätte tacksam ifall någon har något tips på hur man kan få bort blygheten och våga vara sig själv mer. Tack på förhand 


   
Citera

Emma22: . Jag skulle vara verkligen jätte tacksam ifall någon har något tips på hur man kan få bort blygheten och våga vara sig själv mer.

Utsätt dig för såna situationer du inte gillar. Det går inte på en natt eller en vecka, men det kommer bli bättre med tiden. Det minskar med åldern också.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Utsätt dig för såna situationer du inte gillar. Det går inte på en natt eller en vecka, men det kommer bli bättre med tiden. Det minskar med åldern också.

Bästa tipset


   
SvaraCitera

Social kompetens är en färskvara som man får öva upp och dessutom hålla igång för att den inte ska försvinna. Jag kan också vara himla blyg ibland (och var framförallt det för några år sedan), men tar man små steg i taget tills man börjar acceptera att höra sin egen röst ibland också så går det nog av sig självt sen för de flesta.


   
SvaraCitera

Låter kanske astråkigt, men öva, öva på att vara social och utmana dig själv. Sen bör du försöka att inte tänka så mycket, jag har roligast och känner mig bekvämast i sociala sammanhang där jag inte tänker och analyserar allt som händer. Sluta sitta och fundera på vart du ska fästa blicken, försöka lyssna om du stammar eller prata konstigt - försök bara att köra, vara dig själv och släppa taget.
Som edinburgh skrev så är social kompetens faktiskt lite utav en färskvara. Jag som enligt vissa skulle anses vara socialt begåvad kan också känna mig stel och lite "hej kom och hjälp mig" när jag inte träffat folk på ett tag eller i vissa sammanhang där jag inte känner mig helt trygg. Vi alla är obekväma och blyga ibland helt enkelt, det är inte konstigt alls. 


   
SvaraCitera

http://drogport.forum24.se/

Endast kända profiler från huvudforumet Flashback. Bara grönade aktörer som florerar och många kända ansikten för även den okände!

Välkommen in till Nordens största drogforum!


   
SvaraCitera

Prata med psykolog? (: Jag själv lider av social fobi och utav att gå dit och prata hjälpte det mig hur mycket som helst. 


   
SvaraCitera