Aviseringar
Rensa alla

bo ensam


Ämnesstartare

tja vad är fördekarna med att ha ett eget boende? fan va chill man får göra som man vill utan att någon skriker o gapar på en men vad är fördelarna o nackdelarna med att flytta hemifrån?  jag vill hitta lägenhet snabbt som möjligt nästa år orkar inte bo kvar med farsan hur snabbt tar de att hitta en lägenhet?


   
Citera

du kan ju börja med att skaffa jobb o pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
du kan ju börja med att skaffa jobb o pengar

jag  har pengar och jag går i gynasiet asså vad är problemet?


   
SvaraCitera

nackdelar, du står för allt själv så som mat, hyra o allt annat man behöver. därmed är det bra med en inkomst. alltså fast jobb eller jobba efter skolan till o börja med.


   
SvaraCitera

Skriv upp dig i bostadskön, bor du i Göteborg (vilket jag har för mig att du nämnt någon gång innan) är det rätt svårt att få hyresrätter.. Vad har du för planer för framtiden? Hade du exempelvis tänkt ta någon utbildning eller så efter gymnasiet oavsett om den är yrkesinriktad eller inte så kan det ju vara rätt praktiskt att fortfarande bo hemma då du slipper massa jobbiga studielån o sånt. Sen annars om du tänkt jobba direkt efter gymnasiet så kommer du antagligen behöva fast anställning innan du ens kan anmäla intresse för en hyresrätt. 


   
SvaraCitera

Kontakta din lsshandläggare


   
SvaraCitera

Tyckte att tvätta min egen tvätt och städa köket var ganska jobbigt till en början. Inte för att jag inte visste hur man gjorde eller så utan tyckte bara det var jobbigt att hänga upp tvätten för var så van vid att någon annan gjorde det Rodnar


   
SvaraCitera
Hando

Fördelarna är att du kan göra precis som du själv vill. Steka hamburgare kl 2 på morgonen? Inga problem! Så länge du inte är högljudd och stör sovande grannar.
Nackdelarna är att du får betala allting och laga mat, städa, tvätta, diska osv själv.

Tror också du får ha jävla tur om du ska hitta en lägenhet redan nästa år, framförallt eftersom du går på gymnasiet. (Hyresvärdar är i regel ganska pettiga med att hyresgästerna har fast inkomst nämligen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Fördelarna är att du kan göra precis som du själv vill. Steka hamburgare kl 2 på morgonen? Inga problem! Så länge du inte är högljudd och stör sovande grannar.
Nackdelarna är att du får betala allting och laga mat, städa, tvätta, diska osv själv.

Tror också du får ha jävla tur om du ska hitta en lägenhet redan nästa år, framförallt eftersom du går på gymnasiet. (Hyresvärdar är i regel ganska pettiga med att hyresgästerna har fast inkomst nämligen)

vi har en källare  där vi hyr ut till en student farsan sa att jag kunde låna den o ha den som lägenhet om jag vill bo ensam!!Tumme upp


   
SvaraCitera
Hando

Danneboi:

vi har en källare  där vi hyr ut till en student farsan sa att jag kunde låna den o ha den som lägenhet om jag vill bo ensam!!Tumme upp

Kör på. Bra start om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Kör på. Bra start om inte annat.

aa verkligenGlad


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Danneboi:

vi har en källare  där vi hyr ut till en student farsan sa att jag kunde låna den o ha den som lägenhet om jag vill bo ensam!!Tumme upp

Bra, kör på. 🙂 Annars varit svårt hitta en lägenhet och få ett hyreskontrakt, då det brukar krävas fast jobb.


   
SvaraCitera