Aviseringar
Rensa alla

Bo hos en främmande person/kille?


Ämnesstartare

Vad tycker ni om det? Erfarenhet av det?

Jag har chattat med en kille i nån månad nu och jag vill hälsa på honom. Det lär dröja några månader, kanske närmare ett halvår, men grejen är den att han bor väldigt långt från mig, + 30 mil. Är det dumt att åka och bo hos honom? Jag vet inte hur vi annars ska kunna träffas..


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på hur gammal du är och hur denne person bor osv.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

är inte dumt, du skulle ju bara kunna ta första tåget tillbaka om det skiter sig. annars kan du ju bjuda hem honom, om du känner dig osäker i främmande stad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gjort. 0 dåliga erfarenheter. men har rätt bra omdöme. Dold text: säger mamma iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han vill sätta på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Beror väl på hur gammal du är och hur denne person bor osv.

Är över 18

Vad spelar det för roll HUR man bor? Eller vad menar du? han bor själv

Kviq:

är inte dumt, du skulle ju bara kunna ta första tåget tillbaka om det skiter sig.

det förstås [smile]

Kviq:

annars kan du ju bjuda hem honom, om du känner dig osäker i främmande stad.

får fundera på det. Är inte aktuellt nu i alla fall.

enhimmelskdrog:

har gjort. 0 dåliga erfarenheter. men har rätt bra omdöme.

Men hur gick det till då? Berätta allt [smile]

Barbienele:

Han vill sätta på dig.

Är sen om han vill?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mysfaktor:

Men hur gick det till då? Berätta allt [smile]

allt? [crazy] nej men vadå. finns inte så mycket att berätta! pratar med någon - bestämmer sig för att ses - åker dit - är där - åker hem - ses kanske igen.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

allt? nej men vadå. finns inte så mycket att berätta! pratar med någon - bestämmer sig för att ses - åker dit - är där - åker hem - ses kanske igen.

Men pratat med länge då innan eller? Och i telefon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mysfaktor:

Men pratat med länge då innan eller? Och i telefon?

nja, är olika. en del en längre tid och andra nån månad eller så. är ingen telefonperson så, nej. men alltså, det är ju viktigt att du vet att du faktiskt åker till personen du har pratat med så det inte visar sig att det är nån annan osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det är ju viktigt att du vet att du faktiskt åker till personen du har pratat med så det inte visar sig att det är nån annan osv.

Fast det kan man ju aldrig veta till 100 procent.. men till 99 kanske
Man kan ju träffas på stan först innan man åker hem till personen. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mysfaktor:

Man kan ju träffas på stan först innan man åker hem till personen. haha

ja, han lär väl ändå möta upp dig när du kommer? då ser du ju.


   
SvaraCitera

mysfaktor:

Vad tycker ni om det? Erfarenhet av det?

Jag har träffat en kille via Internet och avståndet mellan oss var nästan lika långt som mellan er två. Jag var 17 år då och min mamma vägrade släppa iväg mig själv, men jag gav mig inte. Jag tjatade och tjatade och till slut kom vi överens om att hon och pappa skulle skjutsa mig dit. Först tänkte jag att det inte skulle vara så kul att ha med mig föräldrarna, men sedan ändrade jag mig och tyckte att det var bättre att träffas på det sättet än att inte träffas alls.

Det gick väldigt bra. Jag önskade att få träffa honom en liten stund ensam först innan mina föräldrar skulle börja skämma ut mig och så blev det också. Han stog utanför sitt hus och jag hoppade ur bilen och kunde stå och småprata själv med honom en stund medan mina föräldrar letade efter en parkeringsplats. Sedan gick vi upp till hans och hans mammas lägenhet där vi fikade allihop. Mina föräldrar fattade nog att vi ville vara ensamma, så de åkte hem igen ungefär en timme senare. Det slutade med att jag och killen var tillsammans lite över ett år.

Nu vet ju inte jag vad dina föräldrar tycker om att du vill träffa den här killen, men om de tycker att det är en dålig idé kanske du kan be dem följa med första gången?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

mysfaktor:

Fast det kan man ju aldrig veta till 100 procent.. men till 99 kanske

alltså jo. kan du ju. nuförtiden är det mycket enklare att dubblekolla identiteter. jag menar, facebook etc. och har du bara ungefärlig adress och namn så kan du ju kolla upp det mesta om personen. att stalka är kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte? ta med dig pepparspray dock..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

J

Svarar i mail istället. För privat.

Kviq:

alltså jo. kan du ju. nuförtiden är det mycket enklare att dubblekolla identiteter. jag menar, facebook etc. och har du bara ungefärlig adress och namn så kan du ju kolla upp det mesta om personen. att stalka är kul.

det förstås..


   
SvaraCitera